آغاز سال تحصیلی جدید با حضور ۴۱۷ هزار دانش آموز/ ۴۰ هزار دانش آموز کلاس اولی مشغول هستند

نظری از آغاز سال تحصیلی جدید مدارس استان گلستان با حضور ۴۱۷ هزار دانش آموز و ۱۹ هزار معلم در سه هزار مدرسه در گلستان از مهرماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، سیدرضا نظری در جمع خبرنگاران گفت: سه هزار مدرسه در سطح استان برای استقبال از دانش آموزان در سال تحصیلی جدید آماده هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با بیان اینکه امسال ۴۱۷ هزار دانش آموزان گلستانی سال تحصیلی خود را آغاز می کنند، افزود: از این تعداد، ۴۰ هزار دانش آموز کلاس اولی هستند.

وی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید، ۲۴ هزار نیروی فرهنگی شامل؛ ۱۹ هزار معلم و پنج هزار کادر مدرسه فعالیت دارند.

نظری با اشاره به کمبود معلم در سطح استان، گفت: از طریق برگزاری آزمون استخدامی، فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان، به کارگیری فرهنگیان بازنشسته و نیروهای خرید خدمات و معین مشکل کمبود معلم در سطح استان حل شد.

وی در ادامه از افزایش ۵۰۰ نفره سهمیه استخدامی استان در آزمون دبیری و آموزگاری خبر داد و افزود: امسال سهمیه استخدامی گلستان ۱۳۰۰ نفر افزایش یافت و نتایج آموزگاری نیز تا پایان هفته و آزمون دبیری تا ۱۵ مهر اعلام می شود.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان اظهارداشت: در حال حاضر ۴۷۷ نیروی خرید خدمات در گلستان فعالیت دارند و در تلاش جذب موافقت وزارت آموزش و پرورش با به کارگیری این افراد در سال تحصیلی جدید هستیم.



 

کد خبر 1724523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha