برگزاری ۱۵هزار برنامه در هفته دفاع مقدس| دانشنامه دفاع مقدس مازندران تدوین می شود

سرهنگ سلامی با بیان اینکه ۹۰۰مدخل جهت تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس در مازندران تصویب شد که ۴۵۰مدخل از این تعداد تبدیل به مقاله شده، گفت: امید می رود تا دوسال آینده این دانشنامه رونمایی شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سرهنگ محمد حسن سلامی-مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران امروز(۲۷شهریور) در نشست خبری هفته دفاع مقدس ضمن گرامیداشت یادو نام ۱۰هزار و ۴۴۰شهید دوران دفاع مقدس استان با بیان اینکه رزمندگان این دیار در بسیاری از عملیات ها خط شکنان جبهه های حق علیه باطل بودند و فتوحات ارزشمندی را برای ایران اسلامی به ارمغان آورند، اظهار کرد: مردم غیرتمند این خطه از شمال کشور علاوه بر افتخار آفرینی در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در قائله مبارزه با منافقین در جنگل های شمال نیز کارنامه درخشانی دارند.

وی با بیان اینکه آحاد مردم در دفاع مقدس نقش آفرین بودند، افزود: حضور مردم در صحنه های دفاع مقدس ایران اسلامی را در برابر نظام سلطه پیروز نمود.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه رزمندگان اسلام با قدرت ایمان و ازخودگذشتی از موانع نظامی لشکر بعثی عراق عبور کردند و اجازه دست اندازی به یک وجب از خاک ایران اسلامی را به احدی ندادند، گفت: قدرت ایمان به رزمندگان ما شجاعت و فداکاری عطا نمود و در مقابل دشمن بعثی پیروزی های مختلفی را به ارمغان آوردند.

وی با تاکید براینکه مسئولین باید از ارزش های دفاع مقدس برای رفع مشکلات در حوزه های مختلف بهره بگیرند، افزود: امروز سلاح ما در مقابل دشمن بصیرت، جهاد تبیین، تقویت ایمان و امید و معنویت است.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس به ریاست استاندار مازندران تشکیل شد، ادامه داد: همزمان با هفته دفاع مقدس با محوریت مساجد، ادارات، دستگاه های اجرایی، پایگاه های مقاومت ۱۵هزار فعالیت و برنامه توسط بخش های گوناگون جامعه در سطوح مختلف برگزار می شود.

وی با بیان اینکه برنامه های هفته دفاع مقدس با همایش تجلیل از پیشکسوتان جهاد ومقاومت از روز ۲۹شهریور با حضور ویدئوکنفرانسی مقام معظم رهبری همزمان با سراسر کشور آغاز می شود، افزود: تجلیل از ۶۰هزار نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس به همراه بانوان فعال در عرصه دفاع مقدس را در دستور کار داریم که در طول سال عملیاتی خواهد شد.

سرهنگ سلامی از انجام رژه نیروهای مسلح در روز ۳۱شهریور خبر داد و گفت: نمایشگاه دفاع مقدس در قالب ۴۰غرفه در پارک موزه دفاع مقدس برپا می شود.

وی از بازخوانی عملیات الی بیت المقدس با همکاری سپاه کربلا به مدت سه شب در پارک موزه دفاع مقدس خبر داد و یادآورشد:حضور راویان دفاع مقدس را در مدارس و دانشگاه ها خواهیم داشت.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه ۲۰برنامه متمرکز حوزه زنان دفاع مقدس با محوریت سبک زندگی اسلامی و هزار و ۳۰۰برنامه با محوریت بانوان در هفته دفاع مقدس برگزار می شود، افزود: ۲۰برنامه با محوریت قریب به ۴۰۰ شهید روحانی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه آلبوم سرود سرباز کوچک در هفته دفاع مقدس رونمایی می شود، گفت: عطرافشانی یادمان شهدای گمنام و گلزار شهدا روز ششم مهرماه سالجاری انجام می شود.

سرهنگ سلامی اضافه کرد: جشنواره استانی ترنم فتح با حضور ۵گروه رزم نوازان استان مازندران برگزار می شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه راویان دفاع مقدس در مصلی های نمازجمعه پیش از خطبه ها به بیان خاطرات رزمندگان دفاع مقدس خواهند پرداخت، ادامه داد: ایثارگران جهاد در عملیات های والفجر، کربلای ۵، بیت المقدس، ثامن الائمه، طریق القدس و فتح المبین بیش از ۱۶۰شهید تقدیم کردند که به همت جهاد کشاورزی تجلیل می شوند.

وی با اشاره به نقش ارتش جمهوری اسلامی در دفاع مقدس، گفت: در عملیات های کمان ۹۹، مروارید، حمله به اچ ۳ و فتح المبین، طریق القدس، بیت المقدس و  ثامن الائمه حضور جانانه داشتند و ۲هزار و ۷۳۸شهید تقدیم انقلاب اسلامی کردند.

سرهنگ سلامی از برگزاری مسابقات کتابخوانی، یادواره های شهدا در هفته دفاع مقدس خبر داد و یاد آوردشد: اجتماع جوانان گام انقلاب به همت سپاه کربلا برگزار می شود.

وی از اعزام گروه های جهادی به مناطق محروم خبر داد و گفت: مسابقات ورزشی فرهنگی نیز در هفته دفاع مقدس با محوریت سپاه  و بسیج برگزار خواهد شد.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران ۵۵۰عنوان کتاب دفاع مقدسی در حوزه انقلاب اسلامی، مدافعان حرم و امنیت و دفاع مقدس روانه بازار نشر شد، افزود: همچنین برگزاری و حضور در ۱۳جشنواره شعر و داستان کوتاه مورد توجه بوده است

وی  با بیان اینکه هزار و ۱۰۰مصاحبه در راستای دومین کنگره ۱۰هزار و ۴۴۰ شهید دوران دفاع مقدس تولید شد، یادآورشد: ۲۲عنوان نقد و بررسی کتاب دفاع مقدس را در دستور کار داریم.

سرهنگ سلامی از تدوین و چاپ ۲۰۰عنوان کتاب برای دومین کنگره شهدای استان خبر داد و گفت: تولید بیش از ۷۰۰۰مصاحبه کوتاه با والدین شهدا، ۱۰۰مستند کوتاه دفاع مقدس، ۳۰فیلم، ۳۰تله فیلم، ۱۲۰موسیقی باکلام و ۲سریال نیز از جمله فعالیت های حوزه هنری سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس مازندران است.

وی با بیان اینکه ۲واحد درسی دفاع مقدس در ۷۰واحد دانشگاهی از ۱۰۷واحد دانشگاهی استان به همت ۷۸استاد که از رزمندگان دروان دفاع مقدس هستند درحال تدریس است، افزود: ۱۷۲هزار و۱۲۹دانشجو درس دفاع مقدس را فراگرفتند.

سرهنگ سلامی با بیان اینکه تاکنون یک میلیون سند دفاع مقدس و اسناد شهدای استان مازندران جمع آوری و مستندسازی شد، گفت: تاکنون ۶۰۰۰ساعت مصاحبه تاریخ شفاهی رزمندگان دفاع مقدس(ارتش، سپاه، جهاد، بسیج، بحران جنگل، انقلاب اسلامی، زنان و تاریخ شفاهی فرماندهان) دریافت شده است.

وی با بیان اینکه ۹۰۰مدخل هم جهت تدوین دانشنامه استانی دفاع مقدس تصویب شد که ۴۵۰مدخل از این تعداد تبدیل به مقاله شده، اظهار امیدواری کرد تا دوسال آینده رونمایی شود.

سرهنگ سلامی بیان کرد:۳۶۷شهید گمنام دفاع مقدس در ۱۲۳یادمان مهمان مردم استان مازندران هستند که ۸۱یادمان به همت خیرین احداث شد ۴۲یادمان نیز با همکاری فرمانداران تا پایان سال جاری به اتمام خواهد رسید.

وی با بیان اینکه پارک موزه دفاع مقدس مازندران سه فاز در زمینی به مساحت حدود ۶۰هکتار طراحی و درحال اجراست، افزود: فاز هفت تپه با پیشرفت ۷۰درصدی درحال بهره برداری می باشد و سال تحصیلی جدید ۷۰۰۰دانش آموز از این فضای ارزشی استفاده خواهند کرد.

سرهنگ سلامی اذعان کرد:همه ی مسئولین استان اعتقاد دارند موزه دفاع مقدس از پروژه های مهم و اولویت دار استان است که  باید باسرعت اتمام این پروژه را شاهد باشیم از سال ۸۷ این موزه آغاز بکار کرده که امید است با همت مسئولین دولت مردمی سیزدهم شاهد افتتاح باشیم.

وی با بیان اینکه فاز دوم منطقه فاو پیشرفت۴۰درصدی را تجربه می کند، گفت: فاز سوم این مرکز فرهنگی، با عنوان مازندران در گذر تاریخ است که هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

کد خبر 1724568

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha