ارتقاء هویت دینی، انقلابی و ملی جوانان از جمله برنامه‌های بنده است

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان ارتقاء هویت دینی، انقلابی و ملی جوانان را از جمله برنامه های خود عنوان کرد و گفت: امروز یکی از میدان‌هایی که به عنوان جنگ نرم دشمن بر روی آن دست گذاشته است میدان ورزش است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، کیومرث هاشمی در جلسه علنی امروز دوشنبه(۲۷شهریور) مجلس شورای اسلامی و در دفاع از برنامه های خود برای تصدی وزارت ورزش و جوانان گفت: قائل به کار و عمل جهادی در سایه برنامه محوری و نگاه علمی هستم؛ اکنون زمان کار بی وقفه و با شتاب مناسب در ریل صحیح و هدفمند است.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با اشاره به برنامه‌هایش در حوزه جوانان اظهار کرد: جوانان به تعبیر رهبری نعمت خدا برای دلسوزان نظام هستند با توجه به فرمایش رهبری و بیانیه گام دوم این انقلاب مرهون اعتماد به جوانان بود. اکنون هم قطار انقلاب با جهاد و همت در سایه اعتماد به جوانان و با قدرت حرکت می‌کند.چالش‌های حوزه جوانان یک بعدی نیست و یک مساله فرابخشی و چند بعدی است که رفع آن نیازمند درک صحیح و دقیق از نیازهای جوانان و اجرای به هنگام طرح‌های قانونی است. نمی‌توان تنها با مصوبات بدون ضمانت اجرایی و بدون مشارکت و همراهی و جوانان در مشکلات فائق آمد.

وی با بیان اینکه انتظار حداکثری ایجاد رضایت قلبی در جوانان است،گفت: ارتقاء هویت دینی، انقلابی و ملی جوانان از جمله برنامه‌های بنده است. دشمنان و معاندان تهاجمی علیه ارزش‌ها و دستاوردها راه انداخته و به دنبال تزریق ناامیدی هستند.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان  با اشاره به برنامه هایش برای ازدواج و اشتغال جوانان گفت: سیاست‌هایی برای حمایت از ازدواج جوانان و استفاده از ظرفیت قانونی حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دستور کار قرار دارد. ترویج ازدواج آسان جوانان و تقویت مشاوران ازدواج و خانواده با رویکرد اسلامی مهم‌ترین اقداماتی است که در راستای تسهیل ازدواج جوانان در دستور کار قرار دارد. امیدواریم با همکاری نمایندگان شاهد تصویب احکامی ظرفیت‌ساز در برنامه هفتم توسعه باشیم که در کنار برنامه محوری و عمل گرایی به تحقق هرچه بهتر اهداف حوزه ورزش و جوانان کمک می‌کند.

وی ادامه داد: امروز یکی از میدان‌هایی که به عنوان جنگ نرم دشمن بر روی آن دست گذاشته است میدان ورزش است. سرمایه گذاری سنگینی انجام شده تا با اثرگذاری بر این میدان و تحمیل ارزش‌های غربی و تلاش برای مرزبندی خودی‌ها و غیرخودی‌ها بر روی جوانان ما از این حوزه تاثیر بگذارد، اما آن روی دیگر سکه نیز قهرمانان ما هستند که در میادین بین‌المللی حضور پیدا کرده و برای کشور با عزت افتخارآفرینی می‌کنند. حضور دختران و بانوان ما با حجاب اسلامی در میادین بین‌المللی نشانگر عزت زن مسلمان ایرانی است. قهرمان بدون اخلاق و معنویت برای نظام جمهوری اسلامی فاقد اعتبار است.

هاشمی با اشاره به این سخن حاج قاسم سلیمانی در مورد اینکه فرصتی که در بحران‌ها وجود دارد در خود فرصت نیست.گفت:  مسئولیت راهبری سازمان‌ها و نهادهای ورزشی مسئولیت حساسی است توجه به وظایف و ملاحظات فرهنگی در حوزه ورزش و جوانان همان طوری که رهبری تاکید کردند اگر محیط ورزشی، دینی و معنوی باشد جوانان ما به طور طبیعی ارزشی می‌شوند. حکمرانی عالمانه در فدراسیون‌ها و سازمان‌های ورزشی از دیگر محورهایی است که بنده به آن پرداخته‌ام. استفاده از ظرفیت‌ها برای ترویج فرهنگ‌ها و مقابله با جریان سازی‌های دشمن و بهبود وضعیت معیشتی پیشکسوتان و ورزشکاران از دیگر محورهایی است که در برنامه‌های بنده وجود دارد.

وی تاکید کرد: براساس بیانیه گام دوم انتظار رهبر معظم انقلاب این است که مدیران این حوزه باید انسان ساز باشند و گام‌های عملی برای اجرای هرچه بهتر تمدن سازی نوین اسلامی برداشته شود. ضروری است که ورزش همگانی در زندگی مردم نهادینه شود. در حوزه ورزش قهرمانی نیز برای کشور عزت آفرینی خواهد داشت حکمرانی عادلانه و نگاه اخلاق مدارانه در این حوزه حائز اهمیت است.

وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان با تاکید بر اینکه ساماندهی و گسترش ورزش در محورهای همگانی و قهرمانی مهم است گفت: توسعه باشگاه‌ها و فضاهای ورزشی و ایجاد اشتغال در حوزه ورزش از رسالت‌های دیگری است که باید دنبال شود. ترویج فرهنگ اخلاق و معنویت در حوزه ورزش یک رویکرد راهبردی است. اخلاق و معنویت باید جهت تمام حرکت‌های فردی و اجتماعی باشد. ارتقاء جایگاه ورزش بانوان و فراهم کردن زیرساخت‌ها و فضاهای ورزشی برای حضور بانوان از دیگر رویکردهایی است که مورد توجه قرار گرفته است. ارتقاء بهره‌وری اماکن ورزشی و توسعه ورزش همگانی موضوع حائز اهمیتی است پیگیری تکمیل پروژه‌های عمرانی در حوزه ورزش و اجرای طرح‌های زودبازده با مشارکت مردمی از دیگر برنامه‌های بنده است.

کد خبر 1724580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha