طرح ساخت جاده قائمشهر - ساری - میاندورود آماده واگذاری به بخش خصوصی است

بذرپاش گفت: با توجه به‌ جمعیت میلیونی مسافران در مازندران در تعطیلات و با هدف کاهش ترافیک، طرح ساخت جاده قائمشهر - ساری - میاندورود به عنوان یک محور جذاب آماده واگذاری به بخش خصوصی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، مهرداد بذرپاش-  وزیر راه و شهرسازی، روز پنجشنبه (۳۰ شهریور) در حاشیه شورای مسکن مازندران در جمع خبرنگاران  با بیان این که تمامی تجهیزات کارگاهی از قطعه دوم آزاد راه تهران - شمال به قطعه سوم منتقل شده است، اظهار کرد: به‌زودی عملیات اجرایی این قطعه آزاد راهی با تامین بخشی از منابع مالی و با همکاری بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی‌ آغاز می شود.


وی  افزود: قطعه سوم آزاد راه تهران - شمال با اندکی تفاوت در نحوه قرارداد با همکاری راه و شهر سازی و بنیاد مستضعفان با سرعت بیشتر عملیاتی خواهد شد.
بذرپاش با بیان این که،محدودیت های ترافیکی در ورودی به شهرهای این خطه شمالی، مشکل اصلی در کنار توسعه راه های مواصلاتی هراز، چالوس و سوادکوه منتهی به مازندران است، خاطرنشان کرد: این موضوع با اجرای چندین طرح راه سازی در دستور کار وزارت راه و شهری سازی قرار گرفته است.
وزیر راه و شهرسازی گفت: با توجه به محدودیت برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن مازندران، ساخت چهار شهرک جدید برای مازندران در شورای عالی معماری و شهر سازی با تخصیص ۶۰۰ هکتار در دستور کار قرار گرفته است.
بذرپاش همچنین اظهار کرد:اتصال دریای شمال به دریای جنوب یکی از طرح های محوری توسعه حمل و نقلی دریایی کشور است، گفت: بندر امیر آباد مازندران به عنوان بندر راهبردی کشور مورد توجه ویژه دولت قرار گرفته است.

کد خبر 1725115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha