دوره طرح بشری در کرمانشاه به خط پایان رسید

کرمیان گفت: طرح بشری محدود به یک سازمان خاص نیست؛ با اینکه از طرف معاونت قرآن وزارت ارشاد اجرا لذا دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن کریم «طرح بشری» در کرمانشاه به خط پایان رسید.

محسن کرمیان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری آزمون پایانی طرح بشری ،گفت: «طرح بشری؛ آموزش نوین قرآن کریم» در استان‌ کرمانشاه با هدف فراگیری قرآن به سبک پیامبر مکرم اسلام(ص)، آموزش به روش آکادمیک، ارائه‌ی محتوا و مطالب آموزشی استاندارد، جلوگیری از اتلاف زمان، قابل درک برای همه قشرهای جامعه، پرورش افراد با سطح علمی و  آموزشی بالا برای فعالیت در امور قرآنی، ساده‌سازی یادگیری قرائت قرآن کریم و مهندسی تلاوت برگزار شد.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه افزود:طرح بشری روشی آموزشی کاملاً عمومی و فراگیر است، به طوری که در همه ی زمان‌ها و مکان‌ها ، برای گروه‌های سنّی مختلف و برای باسواد و بی‌سواد یکسان بوده و به کتاب درسی و جزوه آموزشی بیرون از قرآن مشروط نیست و دارای مقبولیت علمی، مرحله بندی و مقاطع مشخص آموزشی با ره آوردهای تعریف شده است.

وی خاطر نشان کرد: دوره تربیت مربی آموزش نوین قرآن کریم «طرح بشری» با حضور ابراهیم کرمانی‌نژاد مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش و توسعه مشارکت‌های امور قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ۲۹ شهریورماه به مدت دو روز در اردوگاه شهید باهنر کرمانشاه برگزار و آزمون پایانی آن برگزار شد.

کرمیان تصریح کرد: ۳۷۰ نفر در آزمون طرح بشری شرکت کردند که افرادی به عنوان سرگروه انتخاب و مجاز به تدریس شدند و تعدادی به عنوان شاگرد و نیاز به تلاش بیشتر شدند.

رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به هدف از برگزاری این دوره ،اظهار کرد:هدف اصلی این طرح سر و سامان بخشیدن به امر قرائت قرآن بر اساس استانداردهای بین‌المللی اسلامی و هدایت و قرار دادن آن در مسیر صحیح و پذیرفته شده توسط علمای این علم در جهان از صدر اسلام تا کنون است.

کد خبر 1725387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha