جمهوری اسلامی پایه و اساس حکومت مهدوی است

حجت الاسلام عبداللهی با بیان اینکه جمهوری اسلامی پایه و اساس حکومت مهدوی است، گفت: اعتبار این حکومت به تبعیت از مهدویت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام احد عبداللهی، امروز(۳مهر)، در جشن آغاز امامت حضرت ولیعصر(عج) مجتمع توانبخشی ایثار خرم آباد، اظهارداشت: امروز دانشگاه های دنیا در دو بحث آینده پژوهی و آینده نگری ورود پیدا کرده اند و افق هایی نسبت به آینده را به تصویر می کشند و در بخش آینده پژوهی پیش نگر و آینده پژوهی پس نگر نیز ورود پیدا کرده و تلاش می کنند چالش های آینده را حل کنند.

مدیر حوزه علمیه لرستان افزود: قبل از اینکه دنیای غرب امروز به این بحث ورود پیدا کند، ۱۴ قرن قبل در کلام نورانی قرآن و احادیث ائمه(ع) بحث افق های روشن آینده را نشان داده اند و وعده داده اند که در آینده یک جامعه آرمانی بنا خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در دین اسلام که دینی کامل و جامع است،  در ۱۴ قرن قبل در غدبر نبی مکرم اسلام وعده داد که کسی خواهد آمد و ردای امامت را بر تن خواهد پوشید و با برنامه های سیاسی اجتماعی و فرهنگی بر پایه عدالت بشریت ه آرامش می رسد.

حجت الاسلام عبداللهی خاطرنشان کرد: پیروزی ما در دوران دفاع مقدس مرهون آموزه های مهدویت است و اگر حکومت ولایت فقیه را داریم به برکت مهدویت است و امروز این حکومت اسلامی در مقابل مکتب های غرب به عنوان نماینده تمدن اسلامی حرف برای گفتن دارد.

وی با اشاره به سخنانی که در پایان تاریخ دو تمدن با هم برخورد می کنند و آن دو تمدن اسلامی و تمدن غرب است، خاطرنشان کرد: نماینده تمدن اسلامی همین جمهوری اسلامی است چون جمهوری اسلامی پایه و اساس این حکومت مهدویت است.

مدیر کل حوزه علمیه لرستان با اشاره به اینکه رزمندگان ما در دوران دفاع مقدس توانستند بر دشمن پیروز شوند بخاطر امیدی بود که به آینده داشتند، گفت: در شکل گیری حکومت اسلامی به حکومت مهدوی می رسیم.

وی عنوان کرد: سنگ بنای حکومت اسلامی و اعتقاد ولایت فقیه به نیابت از امام است، اعتبار این ولایت به تبعیت از مهدویت است و پیروزی دفاع مقدس به اعتبار مهدویت است.

حجت الاسلام عبدللهی با بیان اینکه زنان در جامعه مهدوی درک معارف دینی پیدا می کنند و عدالت در همه عرصه ها گسترش می یابد، اظهارکرد: امروز ما به عنوان منتظر باید به تکالیف خود عمل کنیم.

وی عنوان کرد:هر اندازه مهدویت اهمیت و ضرورت دارد و فرصت های زیادی ایجاد کرده است، بدانید تهدیدهایی نیز در مقابل آن وجود دارد.

حجت الاسلام عبداللهی بیان کرد: دشمنان امروز با تریبون فرهنگی و جنگ نرم به میدان آمدند وهمانطور که در جنگ رزمندگان ما و شما ایثارگران و جانبازان مجاهدان فی سبیل الله بودید، امروز نیز نیاز است در میدان جنگ ترکیبی نقش آفرینی کنید.

وی اظهار داشت: وظیفه ما به عنوان منتظر شناخت معارف مهدوی بوده و باید  به معارف الهی مسلط باشیم تا بتوانیم در این جنگ پیروز باشیم و به نسل آینده کمک کنیم.

مدیر حوزه علمیه لرستان گفت: منتظر کسی است که به وظایف خود عمل کند و امام را خوب بشناسد و در مقابل توطئه های فرهنگی دشمن آگاه باشد.

کد خبر 1725676

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha