۱۳۱ میلیارد تومان تسهیلات دانش بنیان در خراسان جنوبی اختصاص یافت

اشرفی از اختصاص ۱۳۱ میلیارد تومان از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه به شرکت‌های دانش‌بنیان استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، جواد اشرفی امروز (۵ مهر) در نشست ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان خراسان جنوبی اظهار کرد: سال گذشته ۴۰ میلیارد تومان برای ایجاد زیرساخت‌های پارک علم و فناوری استان اختصاص یافت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی از اختصاص ۱۳۱ میلیارد تومان از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه به شرکت‌های دانش‌بنیان استان خبر داد و گفت: از این میزان ۴۱ میلیارد تومان از محل تسهیلات سال ۱۴۰۱ و ۹۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات سال جاری اختصاص یافته است.

وی در ادامه افزود: امیدواریم همین مبلغ نیز از طرف معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور برای توسعه شرکت‌های دانش بنیان استان اختصاص یابد.

اشرفی با بیان اینکه هفته‌های آینده هیاتی از معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور به خراسان جنوبی سفر خواهند کرد، افزود: پیش‌نویس تفاهم‌نامه استان با معاونت علمی و فناوری در حال آماده شدن است تا محورهای حمایتی این معاونت از شرکت‌های دانش بنیان استان مشخص شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی با اشاره به فعالیت ۵۰ شرکت دانش بنیان در استان، عنوان کرد: پیگیر افزایش این شرکت‌ها در استان هستیم چرا که توجه به اقتصاد دانش بنیان کلید حل مشکلات اقتصادی است.

محمدحسن مجیدی، رئیس پارک علم و فناوری خراسان جنوبی هم در این نشست اظهار کرد: ۵۰ شرکت دانش بنیان با تولید بیش از ۵۰ محصول و همچنین ۱۸۶ شرکت‌های فناور  در استان فعال است.

وی میزان اشتغال ایجاد شده توسط شرکت‌های دانش بنیان و فناور استان را هزار و ۳۶ نفر اعلام کرد و گفت: سال گذشته این شرکت‌ها ۲ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال فروش داشتند.

کد خبر 1725946

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha