پیوند مسجد با مدرسه؛ همزمان با سال تحصیلی جدید

همزمان با سال تحصیلی جدید کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی با توزیع پک ها آموزشی پیوند خود را با مدارس تجدید کردند. 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، طرح «سه میم» که از سه کلمه مسجد، مدرسه و منزل اقتباس شده از طرح های مهمی است که در مدارس شهرستان به صورت جدی دنبال می شود و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی با راهکارهای عملی تلاش برای به نتیجه رسیدن این طرح دارند.

اگر پیوند مسجد و مدرسه محقق شود و کار تربیتی مورد نظر مقام معظم رهبری به معنای واقعی کلمه بروز و ظهور داشته باشد، قطعا در عرصه های فرهنگی توفیقات حاصل خواهد شد. 

نوجوان و جوانی که در مسجد آموزش می بیند از یک سو خانواده خود را تحت تاثیر قرار داده و از سوی دیگر با ورود به اجتماع می تواند به پشتوانه اندیشه مذهبی، در کانال های مختلف به ویژه در عرصه فرهنگی تاثیرگذار ظاهر شود.
 

پیوند مسجد با مدرسه؛ همزمان با سال تحصیلی جدید
اعضای مسجدی کانون فرهنگی و هنری مسجد اسماعیل بیگ شهرستان ارومیه با مشارکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) با طرح احسان ۱۳۰ عدد کیف همراه با نوشت افزار به استقبال سال تحصیلی جدید رفتند.

پیوند مسجد با مدرسه؛ همزمان با سال تحصیلی جدید

همچنین کانون فرهنگی و هنری نورالقران شهرستان نقده نیز با خرید و توزیع 17 پک دانش آموزی بین نیازمندان پیوند مسجد و مدرسه خود آغاز کردند.

همچنین امسال طرح احصا و سطح بندی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد اولین گام در این راستا بود و از بین هزار و ۴۰۰ کانون فرهنگی و هنری که در مساجد استان آذربایجان غربی فعال هستند به سه سطح یک، دو و سه سطح بندی انجام گرفته است و ویژگی اصلی انتخاب کانون‌ها در این سطوح فعالیت و حضور میدانی بوده است.

پیوند مسجد با مدرسه؛ همزمان با سال تحصیلی جدید

شهرستان های ارومیه، خوی، میاندوآب، چهاربرج، چالدران، سلماس، شاهین دژ، شوط، ماکو، سردشت و تکاب از جمله شهرهایی است که طرح اوقات فراغت در آنها توسط کانون‌های فرهنگی برگزار خواهد شد.

کد خبر 1726198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha