محکومیت حمله تروریستی بلوچستان از سوی کشورهای اسلامی خاورمیانه

به دنبال دو انفجار تروریستی در مسجد و یک مراسم مذهبی در پاکستان، وزرای امور خارجه عراق، اردن و قطر این انفجارها را محکوم کردند.

خبرگزاری شبستان، گروه جهان اسلام: قطر، عراق و اردن، بمب گذاری در یک مسجد و یک مراسم مذهبی در پاکستان را که بیش از 50 کشته و 100 زخمی برجای گذاشت، به شدت محکوم کرد.

قطر، انفجار تروریستی در پاکستان را محکوم کرد

وزارت امور خارجه قطر در بیانیه‌ای دو بمب گذاری را که مسجدی در نزدیکی شهر پیشاور پاکستان و مراسم مذهبی در استان بلوچستان را هدف قرار داد و منجر به کشته و زخمی شدن ده ها نفر شد، به شدت محکوم کرد.

در این بیانیه بر موضع قاطع قطر در نفی خشونت و تروریسم بدون توجه به انگیزه‌ها و دلایل آن تاکید کرد و بر رد کامل هدف قرار دادن اماکن دینی تاکید کرد.

وزارت کشور قطر در این بیانیه به خانواده قربانیان و دولت و مردم پاکستان تسلیت گفت و برای مجروحان شفای عاجل آرزو کرد.     

عراق،  انفجار تروریستی در پاکستان را محکوم کرد

وزارت امور خارجه عراق روز جمعه دو انفجار تروریستی در پاکستان را محکوم کرد. این وزارتخانه در بیانیه‌ای دو انفجار تروریستی در پاکستان را محکوم کرد و گفت: اولین بمب‌گذاری در مراسم جشنی که به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) در نزدیکی مسجدی در شهر ماستونگ در استان بلوچستان برگزار می‌شد، صورت گرفت  و ده‌ها کشته برجای گذاشت و انفجار دوم در مسجدی درمنطقه هنگو در جنوب پیشاور هنگام نماز جمعه صورت گرفت که تعدادی کشته و مجروح برجای گذاشت.

این وزارتخانه  در بیانیه‌ای تسلیت و همدردی خود را با خانواده‌های قربانیان و همبستگی خود را با دولت پاکستان در برابر همه تلاش‌ها برای دستکاری امنیت و ثبات این کشور توسط گروه‌های تروریستی و تکفیری افراطی اعلام کرد.

وی تاکید کرد: هدف قرار دادن نمازگزاران بی گناه در مساجد گواه روشنی بر زشتی ایدئولوژی این گروه های تروریستی افراطی است که نیازمند همکاری و هماهنگی بیشتر برای مقابله با آنچه امنیت جمعی کشورها را تهدید می کند.

اردن، انفجار تروریستی در پاکستان را محکوم کرد

 وزارت امور خارجه و امور مهاجرین در اردن، حمله تروریستی به منطقه ماستونگ در استان بلوچستان پاکستان را که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم شد، محکوم کرد.

این وزارتخانه همچنین در بیانیه‌ای، انفجار در مسجدی در منطقه هانگو در نزدیکی شهر پیشاور پاکستان را که منجر به کشته و زخمی شدن تعدادی از مردم شد، محکوم کرد.

سفیان القضات، سخنگوی وزارت امور خارجه اردن برمحکومیت شدید این دو حمله تروریستی را  تاکید کرد و بر موضع اردن که هر گونه خشونت و تروریسم را رد می کند، تاکید کرد.

القضات صمیمانه تسلیت و همدردی خود را با دولت، مردم برادر پاکستان و خانواده های قربانیان ابراز کردند و برای مجروحان شفای عاجل آرزو کردند.

کد خبر 1726304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha