جشن یک هفته ای برای سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) در بلغارستان+عکس

به مناسبت سالروز میلاد پیامبر(ص)، دارالفتوای صوفیه با عنوان«هفته نبوت» در بلغارستان برنامه های ویژه ای را در نظر گرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از مسلمون حول العالم، دارالفتوای صوفیه، پایتخت بلغارستان «هفته نبوت» را به مناسبت سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) راه اندازی کرد و بیشتر فعالیت های خود را به کودکانی اختصاص داد که در دوره های قرآن کریم در پایتخت و شهرها و روستاهای مجاور آن شرکت کردند.

سالروز جشن میلاد رسول اکرم (ص) در تمامی مساجد پایتخت و مناطق همجوار آن ادامه دارد و شامل درس های علمی و مسابقات فرهنگی و هنری برای کودکان در مساجد خواهد بود.

جشن یک هفته ای برای سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) در بلغارستان+عکس

معلمان بخش زنان در دارالفتوای صوفیه مراسم توزیع گل های قرمز زیبا را در خیابان های اطراف مسجد «بانیا پاشا» بین رهگذران ترتیب دادند و عشق خود را در جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) با اهدای این شاخه گل در میان جامعه مسلمان صوفیه نشان دادند.

مفتی منطقه ای صوفیه، همچنین جشن بزرگی را در مسجد بانیا پاشا - تنها مسجد باستانی در پایتخت بلغارستان برگزار کرد.

دارالفتوای بلغارستان و مفتی های استان های مختلف به دوره های زمستانی و تابستانی قرآن کریم که توسط این مرکز در اکثر مساجد کشور برگزار شد، توجه کردند. در این دوره‌ها، حدود 10 هزار دختر و پسر به طور منظم شرکت کردند.

جشن یک هفته ای برای سالروز میلاد پیامبر اکرم(ص) در بلغارستان+عکس

کد خبر 1726382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha