اجرای طرح مسجد، مدرسه در ۲۰ مسجد شهرستان آبادان

حجت الاسلام زرشناس، از اجرای طرح مسجد، مدرسه در ۲۰ مسجد شهرستان آبادان با حمایت این معاونت، خبر داد.

«حجت الاسلام هادی زرشناس» امروز (دوشنبه ۱۰ مهرماه) در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، ضمن تبریک فرارسیدن هفته وحدت و میلاد با سعادت رسول اکرم(ص) با اشاره به پیگیری و اجرای طرح مسجد، مدرسه با همراهی و هماهنگی آموزش و پرورش، دفتر امام جمعه، حوزه علمیه، سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان آبادان و معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، اظهار کرد: حمایت از این طرح برعهده سازمان منطقه آزاد اروند خواهد بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند، افزود: در مرحله نخست اجرای این طرح، ۲۰ مسجد از مساجد فعال با مدارس حومه خود ارتباط برقرار خواهند کرد و زمینه حضور دانش آموزان در مساجد را مهیا می کنند.

وی مدرسه و مسجد را دو عنصر مهم در رشد و تعالی دانش آموزان دانست و تصریح کرد: پس از اجرای این طرح دانش آموزان در ساعت های اقامه نماز ظهر و عصر و مغرب و عشاء در مساجد حضور پیدا می کنند و همچنین در همین راستا عضوی از پایگاه بسیج آن مسجد می شوند.

حجت الاسلام زرشناس به تأمین اعتبار طرح مسجد، مدرسه؛ اشاره کرد و ابراز داشت: اعتبار ویژه ای برای این طرح و اجرای آن در حوزه های مختلف فرهنگی، ورزشی و اردو های تخصصی در نظر گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه طرح مسجد، مدرسه بستر مناسبی را برای ارتباط معنوی هرچه بیشتر دانش آموزان با این مکان مذهبی فراهم می کند، اذعان داشت: امام جماعت هر مسجد بعنوان مسئول و محور این کار ایفای نقش خواهد کرد و مدیران مدارس زمینه ساز حضور امام جماعت و واحد فرهنگی مسجد مربوطه در مدرسه خواهند شد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند دانش آموزان را آینده سازان و سرمایه های گران بهای انقلاب اسلامی خواند و تصریح کرد: در مرحله بعد تلاش خواهیم کرد منزل هم بخشی از این طرح شود و خانواده ها نیز فرزندان خود را همراهی کنند.

کد خبر 1726807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha