استان گلستان یکی از مظاهر وحدت و انسجام ملی/ سرمایه های فرهنگی و هنری مهمترین دارایی یک کشور هستند

اسماعیلی گفت: مهمترین دارایی یک کشور و جامعه، سرمایه های فرهنگی و هنری آن است که با هیچ چیز دیگر قابل مقایسه نیستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، محمدمهدی اسماعیلی امشب (سه شنبه ۱۱ مهر) در مراسم اختتامیه بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی گفت: استان گلستان یکی از مظاهر وحدت و انسجام ملی و مذهبی ما ایرانی ها است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: استان گلستان به واسطه حضور مردمان خونگرم، فرهنگ دوست، مهد فرهنگ و هنر در همه بخش ها است و قومیت هایی که در اینجا در نهایت مهر و صفا قرن ها با هم زندگی می کنند، نمونه یک جامعه تکامل یافته و در ذیل جامعه بزرگ ایران هستند.

وی ادامه داد: این جشنواره به تجربه نوینی تبدیل شد و از همه هنرمندان و هنردوستان و همه مهمانان و کسانی که تلاش و همت کردند، تشکر می کنم.

هنرمندان پیشکسوت سرمایه های بزرگ کشور فرهنگ و هنر

اسماعیلی با تشکر از حضور هنرمندان پیشکسوت در این جشنواره بین المللی، گفت: هنرمندان پیشکسوت سرمایه های بزرگ کشور فرهنگ و هنر هستند.

وی اظهارداشت: امروز شعار بزرگ «عدالت فرهنگی» در جای جای کشورمان خودش را نشان داده است و این شعار اجرایی شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مردم به فرهنگ و هنر خودشان احترام می گذارند، افزود: ما هم به گسترش فرهنگ و هنر در تمام نقاط کشور که دارایی های ما هستند احترام می گذاریم.

وی گفت: مهمترین دارایی یک کشور و جامعه، سرمایه های فرهنگی و هنری آن است که با هیچ چیز دیگر قابل مقایسه نیستند.

اسماعیلی ادامه داد: جامعه ای که فرهنگ داشته باشد پرنشاط است، خیلی ها دوست دارند کشور ما بدون هنر و فرهنگ باشد.

باید به ظرایف حوزه هنر توجه وافی و کافی داشته باشیم

وی با تاکید بر اینکه ما باید به ظرایف حوزه هنر توجه وافی و کافی داشته باشیم، افزود: سیاست قطعی ما گسترش فرهنگ و هنر است و سیاست بدخواهان نظام، انحطاط و خاموشی فرهنگ و هنر در کشور است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران کارنامه روشنی در حوزه فرهنگ و هنر دارد و این حوزه از نشاط خوبی برخوردار است و دوره کم نظیری را تجربه می کند.

انجمن های فرهنگی و هنری تقویت می شوند

وی با اشاره به برنامه حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد از حوزه فرهنگ و هنر، از اختصاص چند برابری بودجه فعلی استان ها خبر داد و گفت: همه انجمن های فرهنگی و هنری تقویت خواهند شد.

اسماعیلی افزود: تحول بزرگ در حوزه فرهنگ و هنر با حمایت و پشتیبانی وزارت ارشاد و کار و هنرنمایی از هنرمندان ایران زمین خواهد بود.

بیست و یکمین جشنواره بین المللی نمایش های آیینی و سنتی در استان گلستان از روز (جمعه ۷ مهر) به مدت چهار روز در تالار فخرالدین اسعدگرگانی و مجتمع فرهنگی و هنری کردکوی برگزار شد.

کد خبر 1726949

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha