خیرین در احداث ۸۵ درصد مدارس اصفهان مشارکت کردند

معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان گفت: خیرین در احداث ۸۵ درصد از پروژه های مدرسه سازی استان اصفهان مشارکت کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان،  «علی اصغر ذاکران» در آیین افتتاحیه مدرسه ابتدایی دخترانه روستای مبارکه از توابع شهرستان تیران و کرون به وضعیت مدرسه سازی در کل استان اصفهان اشاره کرد و اذعان داشت: همزمان با آغاز کار مدارس در مهرماه ۲۷۸ کلاس درس در قالب بیش از ۵۰ درصد افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان ادامه داد: این مدارس در نقاط مختلف استان احداث شده بودند که بعضی از آن ها بر اساس نیاز منطقه و برخی جایگزین مدارس فرسوده شده است.

وی با اشاره به سهم مشارکت مردمی در مدرسه سازی، خاطرنشان کرد: خیرین در احداث ۸۵ درصد از این پروژه های مدرسه سازی اخیر استان اصفهان مشارکت کرده اند.

ذاکران مشارکت دائمی خیرین را موجب بهسازی و احداث محیط های آموزشی اعلام کرد و افزود: سهم همکاری مردم در احداث فضاهای آموزشی ۸۰ درصد است که اداره کل نوسازی مدارس تکمیل و تجهیز آن ها را انجام می دهد.

وی یادآورشد: میزان مشارکت و سهم خیرین در هر پروژه متفاوت بوده و گاها به ۱۰۰ درصد کمک مردمی نیز می رسد.

معاون مشارکت های مردمی اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان اصفهان با بیان اینکه نیازهای دانش آموزان و مراکز آموزشی در طرح های جدید دیده شده، گفت: احداث نمازخانه و سالن جشن و همایش ها در قالب یک محیط چند منظوره پیش بینی و اجرا می شود.

وی اضافه کرد: این اقدام باعث شده که مدرسه برای فعالیت های عمومی مثل امتحانات و برگزاری جشن و جلسات یک فضای مناسب داشته باشد.

ذاکران همچنین به پیش بینی محیط ورزشی در مدارس اشاره کرد و اذعان داشت: در بعضی از مدارس بر اساس امکان و وجود زمین این اقدام صورت می گیرد.

وی به ایمن سازی سیستم گرمایشی و حذف بخاری از مدارس اشاره کرد و گفت: بیش از ۸۰ درصد مدارس استان اصفهان دارای سیستم گرمایشی مرکزی هستند.

کد خبر 1727143

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha