نشست علمی سهم‌ من از جوانی ایران 

نشست علمی سهم من از جوانی ایران ویژه تسهیل گران و کنشگران جوانی جمعیت به همراه خوانش کتاب "مجوزی برای قتل(غربالگری و سقط های مترتب بر آن از منظر فقه ) " و کتاب "مثبت ۳ "با حضور نویسنده‌های این دو کتاب توسط کانون فرهنگی هنری شهید روحی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد؛ عصر امروز پنجشنبه ۱۳مهرماه، نشست علمی سهم من از جوانی ایران ویژه تسهیل گران و کنشگران جوانی جمعیت به همراه خوانش کتاب "مجوزی برای قتل(غربالگری و سقط های مترتب بر آن از منظر فقه ) "با حضور نویسنده کتاب سرکار خانم عاشوری و خوانش کتاب "مثبت ۳ "با حضور حجت الاسلام موسوی نویسنده کتاب توسط کانون فرهنگی هنری شهید روحی در محل کتابخانه مرکزی امام خمینی مشهد برگزار شد.

محدثه عاشوری نویسنده کتاب "مجوزی برای قتل غربالگری و سقط‌های مترتب بر آن از منظر فقه" در این جلسه اظهار کرد: هدف از نگارش این کتاب بر اساس آیه "من قتل نفس ...." بوده که به عنوان چراغ راه از ان بهره بردم، اگر کسی نفسی را بدون اینکه اشتباهی کرده باشد و فسادی در زمین انجام داده باشد، او را به قتل برساند، گویا همه انسانها را کشته است و اگر کسی تلاش خود را برای نجات جان حتی جنینی انجام دهد گویا همه انسانها را نجات داده است.

 عاشوری افزود: با توجه به مشکلاتی که در حوزه سقط جنین نه تنها در کشور ما بلکه در سراسر جهان بوجود آمده است، آگاهی بخشی به یک مادر و ماما انگیزه‌ای برای نگارش این کتاب با محوریت سقط جنین در حوزه فقه شد.

وی گفت:در بخشی از این کتاب به سقط های جنینی که از منظر فقه مجاز است و همچنین به مقوله تطبیق فقه و حوزه در خصوص سقط جنین در کشورهای دیگر، اینکه آیا غربالگری‌های مادر در دوران قبل و پس بارداری از قیود فقه برخوردار است یا خیر، پرداخته شده است.

حجت الاسلام سیدحسین موسوی ، نویسنده کتاب «مثبت سه: واقعیتهایی پیرامون فرزندآوری» نیز در این نشست بیان کرد: در اوایل انقلاب و پس از انفجار جمعیت شعار «دو بچه کافی است»، مطرح شد، امابر خلاف تصور از ۲ فرزندی به تک فرزندی رسیدیم،؛ لذا اسم کتاب را «مثبت سه» گذاشتم به معنای اینکه تعداد بچه‌ها در خانواده‌ها باید باید و می‌تواند بیشتر از سه فرزند باشد.

وی گفت: سبک زندگی امروز کم فرزندی است. در فصول این کتاب تلاش شد تا آثار و برکات فرزندآوری را بیان کنم. باید از شیرینی‌ها و خوبی‌های این امر صرف از مشکلات و مصائب بر سر راه سخن بگوئیم.

علی اکبر روحی گل خطمی، مدیرعامل موسسه فرهنگی هنری شهید روحی نسبت به برگزاری تخصصی و معرفی کتب تخصصی حوزه خانواده و جمعیت تاکید کرد و این مسیر را در راه تربیت تسهیل گران و کنشگران حوزه جمعیت بسیار مناسب دانست. 

در این جلسه همچنین دکتر فروتن دبیر سابق ستاد ملی جمعیت؛ دکتر ناظمی مسول قرارگاه رسانه ای حوزه جمعیت ؛ حجت الاسلام رویت مدیرعامل بنیاد ملی خانواده و حجت الاسلام سبزیان مدیرکل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی به ایراد سخنرانی پرداختند.

گفتنی است، این همایش با مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، اداره کل کتابخانه های عمومی خراسان رضوی، دبیرخانه جایزه ملی جوانی جمعیت، دبیرخانه کتاب سال خانواده و جمعیت ، بنیاد ملی خانواده، ستاد کانون های مساجد خراسان رضوی، معاونت خدمات اجتماعی و بنیاد کرامت رضوی برگزار گردید.

نشست علمی سهم‌ من از جوانی ایران 

تجلیل از زحمات دکتر فروتن دبیر سابق ستاد ملی جمعیت کشور 

شایان ذکر است، در حاشیه این نشست جمعی از تشکل های مشهدی و تشکل هایی از نیشابور و طرقبه که در حوزه جمعیت فعال هستند از زحمات دکتر فروتن دبیر اسبق ستاد ملی جمعیت تجلیل کردند.

پایان پیام/

کد خبر 1727213

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha