تاکید بر اهمیت نقش زنان مسلمان در سمینارهای دانشگاه تگزاس

انجمن دانشجویان مسلمان در دانشگاه ایالتی «ویچیتا»، شهری در ایالت »کانزاس» آمریکا به دنبال آموزش دانشجویان درباره نقش و اهمیت زنان در اسلام است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « aboutislam»، انجمن دانشجویان مسلمان در دانشگاه ایالتی «ویچیتا»، شهری در ایالت »کانزاس» آمریکا به دنبال آموزش دانشجویان درباره نقش و اهمیت زنان در اسلام است.

زنان در طول تاریخ همواره نقش مهمی در اسلام داشته اند و نقش و اهمیت آنها در دین همچنان موضوع بحث است.

در همین راستا انجمن دانشجویان مسلمان در حال برگزاری سلسله سمینارهایی برای تاکید بر اهمیت نقش زنان مسلمان است.

در این سمینارها چندین موضوع از جمله، کاوش در زندگی زنان الهام بخش، درک حقوق زنان در اسلام، نقش حیاتی آموزش زنان امروز، و فمینیسم مدرن در برابر آموزه های اسلامی مورد بحث قرار می‌گیرد.

استاد «فاطمه لته»، انجمن دانشجویان مسلمان در دانشگاه ایالتی «ویچیتا» در این باره گفت: ما همواره با موقعیت‌های اسلام هراسانه در آمریکا مواجه هستیم و زنان قربانی اصلی این اقدامات هستند، بنابراین نقش آنها در از بین بردن دیدگاهای منفی که در مورد اسلام و مسلمانان وجود دارد،می تواند بسیار با اهمیت باشد.

لته همچنین در مورد نقش حیاتی آموزش زنان امروز صحبت کرد و این تصورات غلط را اصلاح کرد که آموزش زنان در اولویت یا تشویق قرار نگرفته است.

لته گفت: آنچه ما از سنت و کتاب مقدس خود می بینیم کاملا برعکس است، چرا که در دین ما تاکید و اهمیت بر دانش وجود دارد.

یکی از مربیان موسسه «القلم» که در راستای احقاق حقوق زنان در کانزاس فعالیت می‌کند هم در این باره ، گفت: زنان اولین کسانی هستند که بیشترین آسیب را از فضاهای منفی پیرامون خود احساس می کنند.

وی تاکید کرد که زنان مسلمنا همواره نقش مهمی در پیشبرد بسیاری از جوامه داشته اند، بنابراین می‌توانند در آمریکا نیز در مقابل ناملایمات ایستاده و نقش خود را برای معرافی اسلام واقعی و بهبود وضعیت مسلمانان ایفا کنند.

کد خبر 1727978

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha