افتتاح ۱۰ طرح عمرانی اوقاف در چهارمحال و بختیاری

حجت‌الاسلام امیری گفت: تعداد ۱۰ طرح عمرانی حوزه وقف با سرمایه‌گذاری ۳۰۰ میلیارد تومان در نقاط مختلف استان چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام حسن امیری در آیین بهره‌برداری از ۱۰ طرح عمرانی حوزه وقف اظهار داشت: آبیاری نوین مزرعه شیخ رجب در فرخشهر از مهمترین این طرح‌ها به شمار می‌رود است که زمین موقوفی این اراضی کشاورزی در سال های اخیر آزاد شده و اکنون با مجهز شدن به سامانه آبیاری قطره‌ای سطح زیرکشت باغات گردو در این زمین چندین برابر شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری ادامه داد: همچنین مزرعه پرورش ماهی با سرمایه‌گذاری ۱۰ میلیارد تومان از دیگر طرح‌های افتتاحی امروز به شمار می رود که منافع سالانه این طرح شیلاتی با تولید ۱۰۰ تن ماهی با درآمد ۱۶ سال گذشته موقوفات استان برابری می‌کند.
وی با اشاره به مرمت و بازسازی تعدادی از مساجد و امامزادگان استان از جمله امامزاده بارده و شیخ شبان، یادآور شد: برای اجرای این تعداد طرح پنج میلیون تومان هزینه شده است.
حجت‌الاسلام امیری از افتتاح محوطه آستان امامزاده صالح کوتاه در روستای چین از مناطق دورافتاده استان، خبر داد و گفت: برای این طرح نیز پنج میلیارد تومان هزینه شده است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری یادآور شد: همچنین بهره‌برداری از تربت‌خانه آستان امامزاده حمزه علی با اختصاص یک میلیارد تومان و افتتاح رواق و تربت‌خانه آستان امامزاده حلیمه و حکیمه خاتون با سرمایه‌گذاری یک میلیارد تومانی از دیگر طرح‌های افتتاح شده امروز به شمار می‌رود.
کد خبر 1728215

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha