ارائه مشاوره آموزش خانواده به بیش از ۱۲هزار مددجوی مازندرانی

آرامجان گفت: برای ۱۲هزار و۸۳۴  نفر از مددجویان تحت حمایت اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران کلاس های مشاوره آموزش خانواده برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، اسماعیل آرامجان- معاون فرهنگی کمیته امداد مازندران در جمع خبرنگاران ضمن تحسین عملیات غرورآفرین طوفان الاقصی و اعلام حمایت از آرمان آزادی قدس شریف، اظهار کرد: ارائه خدمات فرهنگی به خانواده های نیازمند و انجام فعالیت های فرهنگی و آموزشی به این قشر از برنامه‌های این نهاد حمایتی است و در همین راستا برای ۱۲هزار و۸۳۴  نفر از مددجویان تحت حمایت این نهاد کلاس های آموزش خانواده برگزار شد.

وی، اصلاح سبک زندگی و اندیشه در جامعه هدف، تقویت ایمان و اعتقاد به مبانی اسلام، تحکیم و بالندگی نهاد خانواده، تقویت احساس کرامت اجتماعی و برانگیختن عزت نفس و... را از جمله اهداف مهم برگزاری این دوره های آموزشی برشمرد.

آرامجان با بیان اینکه مهارت های زندگی، مثبت اندیشی با رویکرد معنویت مداری و پیشگیری از اعتیاد محورهای دوره های آموزش خانواده می باشد، گفت: زنان سرپرست خانوار مطلقه، زوج های جوان، جوانان در آستانه ازدواج، دختران و پسران بازمانده از تحصیل، کودکان ۴تا ۷ سال، دانش‌آموزان، دانشجویان، طلاب، مستعدین اشتغال و خود کفایی و...از این آموزش ها بهره مند شدند.

وی بیان کرد: در برنامه آموزش پیشگیری از اعتیاد  ۵هزار و۱۴۲  نفر از مددجویان تحت حمایت و  ۳۸۳ نفر از همکاران اداره کل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان مازندران از خدمات آموزشی بهره مند شدند.

آرامجان با بیان اینکه برای ۶هزار و۹۰۱ نفر از جامعه هدف این نهاد حمایتی دروه های آموزش مهارت های اساسی زندگی از جمله عزت نفس، مهارت کنترل خشم، دوست یابی، خودشناسی، مقابله بااسترس، حل مسئله، تصمیم گیری و… ارائه شد، یادآورشد: آموزش فرهنگ کار و تلاش و مهارت آموزی برای هزار و ۵۸۱ دانش آموز و دانشجو برگزار شد.     
      
وی در بخشی از سخنانش به ماموریت کمیته امداد برای ترویج ازدواج آسان اشاره کرد و گفت:سال گذشته  برای ۴۶۷ نفر از همسران جوان تحت حمایت، آموزش های خاص زوج های جوان قبل از دریافت جهیزیه با هدف افزایش سطح شناخت زوجین نسبت به زندگی مشترک، کسب آگاهی لازم در خصوص حقوق و تکالیف متقابل زوجین از منظر آموزه های دینی، شناخت احکام اولیه خانواده، آشنایی با اصول و مهارت های زندگی لازمه زندگی مشترک برگزار شده است.  

کد خبر 1728489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha