جهاد تبیین شامل دو شاخه تبیین اصول و آرمان‌ها و دیگری خرد سیاسی و اجتماعی است

یک پژوهشگر و استاد حوزه با اشاره به حکم رهبری مبنی بر الزام به جهاد تبیین اظهار کرد: جهاد تبیین شامل دو شاخه تبیین اصول، مبانی و آرمان ها و دیگری مربوط به سایر امور خرد سیاسی و اجتماعی است که مورد تحریف دشمن قرارگرفته است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت‌ الاسلام و المسلمین سید محمدحسین راجی صبح امروز در نشست جهاد تبیین که با حضور مدیران عامل و روسای حراست شرکت های نفت، گاز، آب و برق در محل سالن تعالی شرکت گاز خراسان رضوی در مشهد برگزار شد اظهار کرد: دو سال از حکم تاریخی جهاد تبیین رهبری می گذرد. حضرت آقا در اربعین ۱۴۰۰ در دیدار با دانشجوان فرمودند: "شما دانشجویان که به معنای واقعی کلمه امید دل این ملت هستید باید به مسئله تبیین اهمیت بدهید." در دیدار بعدی فرمودند: "جهاد تبیین را جدی بگیرید." دیدار بعدی فرمودند: "اگر جهاد تبیین را جدی نگیرید جای حق و باطل عوض می شود." دیدار بعدی فرمودند: "خدایا ما را جز مجاهدین عظیم این عصر که جهاد تبیین است قرار بده." دیدار بعدی فرمودند: "کار بزرگی که زینب کبری انجام داد جهاد تبیین بود." دیدار بعدی فرمودند: "هیات محل جهاد تبیین است." دیدار بعدی فرمودند: "جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است." حالا اینکه بعد از اینهمه تاکید در کشور چقدر جهاد تبیین جدی گرفته شد بحث دیگری است. بلاخره آنجور که باید و شاید جهاد تبیین اتفاق نیافتد. دقیقا روزی که آقا حکم جهاد تبیین دادند، سال بعد در همان روز فتنه ۱۴۰۱ در اربعین شروع شد.

وی با بیان این مطلب که بیش از دو سال است که نایب امام زمان حکم جهاد تبیین می دهد افزود: باید از خودمان سوال کنیم که در این هجمه ناجوانمردانه دشمنان چه کار می کنیم. تا قبل از این اتفاقات وظیفه ما این بود که به عنوان مدیر و مسئول کار کنیم. هجمه الان دشمن رسانه است اگر از این راهبرد غافل شویم جای ظالم و مظلوم و حق و باطل عوض می شود. کار به جایی رسیده که تریبون دار و مسئول نمی تواند بگوید در جمهوری اسلامی کار انجام شده است. چرا؟ چون تبیین نشده است. کجا کارهای انجام شده روایت شده است؟ یک داستان از اقدامات انجام شده به مردم نگفته ایم. اقدامات ما در سینه بسیاری از افراد مانده و بیان نشده است.

حجت الاسلام و المسلمین راجی ادامه داد: بسیاری از اتفاقات مثل معمول و آب خوردن راه می افتد و کسی هم خبر ندارد. مثلا دو سال پیش ساعت یک بامداد گاز منزل ما قطع شد از طریق تماس با ۱۹۴ ظرف مدت کوتاهی آمدند و گاز را وصل کردند. فردا شب همین اتفاق افتاد. دوباره تماس گرفتم کمتر از ۱۰ دقیقه آمدند و رگولاتور را عوض کردند. تصور می کردم که الان می خواهند هزینه را بگیرند. ولی پولی نگرفتند و رفتند. بعدا بررسی کردم ببینم کشورهای دیگر در این مورد چطور برخورد می کنند. پیامی را برای تیم کاریمان را در کشورهای مختلف فرستادم. دوستان کانادا و برخی از کشورهای دیگر گفتند اینجا اصلا گازی نیست که پول بگیرند. بعد شروع به خاطره گویی از برق کردند که اگر بخواهند برق را عوض کنند چقدر پول و مالیات و .. می گیرند. با خودم فکر کردم آیا روسای ما از این مطلب اطلاع دارند؟

این استاد حوزه گفت: جهاد تبیین شامل دو شاخه تبیین اصول، مبانی و آرمان ها و دیگری مربوط به سایر امور خرد سیاسی و اجتماعی است که مورد تحریف دشمن قرارگرفته است. اصول و آرمان ها آنانی است که مورد هجمه دشمن قرار گرفته است. رهبری فرمود: "هر جهادی تبیین نیست." جهاد آن است که هجمه دشمن را ببینی و با آن مقابله کنی. آن جمله آقا که "جهاد تبیین یک فریضه قطعی و فوری است" مربوط به قسمت دوم است که دشمن تحریف می کند.

وی ادامه داد: حاج قاسم در جمع خانواده شهدای مدافع حرم گفتند: الله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. آقای وزیر، وکیل و معاون رییس جمهور شما که نزد رهبری بودید و شنیدید. کجا تبیین کردید؟ دو ماه پیش ناو گروه ۸۶ ارتش با رهبری دیدار داشت. دریادار شهرام ایرانی فقط یک جمله گفت و رد شد که حضرت آقا تدابیر شما در رابطه با طوفان های دریای آرام، موجب شد تا از آن به سلامتی عبور کنیم. یعنی رهبری برای طوفان دریای آرام هم به انها هشدار داده است. خب یک مسئول نباید این را به مردم بگوید.

به گفته استاد راجی، تبیین شخصیت رهبری، مقابله با بزک پهلوی، ریشه مشکلات کشور و ارائه تصویر واقعی از دنیا و دشمن شناسی از مولفه های جهاد تبیین است.  

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: در زمان شاه در بحث انرژی شش دهم تی او ای در اختیار مردم می گذاشتیم؛ ولی الان میانگین دنیا یک و چهار دهم است. مرفه ترین کشورهای دنیا زیر سه تی او وی در اختیار مردمشان می گذارند. ما سه و سه دهم دراختیار مردم گذاشته ایم. بر اساس PPP یعنی برابری قدرت خرید، ما جزء ارزانترین کشورهای دنیا در دسترسی مردم به حامل های انرژی هستیم. 

این پژوهشگر در پایان اظهار کرد: شرکت های عضو ستاد انرژی استان خراسان رضوی می توانند نسب به تالیف کتابی با عنوان روایت پیشرفت شامل دستاوردها و اقدامات انجام شده در مورد خدمت رسانی به مردم اقدام کنند. 

کد خبر 1728873

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha