اختتامیه کنگره ملی ۶۵۵۵ شهید استان لرستان برگزار می شود

محمودوند با بیان اینکه ۶ آبان ماه امسال اختتامیه کنگره ملی ۶۵۵۵ شهید استان لرستان برگزار می شود، گفت: مهم ترین هدف برگزاری این کنگره تبیین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، محمد محمودوند، امروز(۲۵مهر)، در نشست سه‌شنبه‌های خبری لرستان با اشاره به برگزاری کنگره ۶۵۵۵ شهید استان لرستان اظهارداشت: ۱۵۰ جلسه اندیشه‌ورزی با حضور اساتید و نخبگان تشکیل شد که خروجی آن ۳۴۰ عنوان برنامه و بیش از ۴۳ هزار اقدام است.

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان با اشاره به فعالیت کمیته ها در ۱۴ حوزه،  افزود: پس از ۳ سال کار شبانه‌روزی، می‌توان گفت بیش از ۴۵۰ جلسه هماهنگی درون و خارج کمیته‌ای برگزار شد.

وی با بیان اینکه تاکنون یک هزار و ۸۰۶ یادواره شهید در قالب آبروی محله، پایگاهی، خانگی، شهرستاتی و ...برگزار شده است، گفت: به طور میانگین هر ماه ۷۵ یادواره برگزار شده است.

محمودوند با اشاره به برگزاری ۲ جشنواره تولید محتوای دیجیتال، ادامه داد: طی این سه سال اخیر همچنین ۱۵ پویش مجازی، ۱۴ هزار دقیقه برنامه در رادیو، تولید ۱۵۰ دقیقه موسیقی و ۲۰ هزار برنامه در حوزه سیما داشتیم.

وی خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی با موضوع از حاج عمران تا کربلا روز کنگره از این فیلم رونمایی خواهد شد.

محمودوند با بیان اینکه ترمیم و نصب بیش از ۲ هزار تابلوی شهید در استان، ساخت و نصب ۵۴ سردیس و المان و ۶۵ یادمان نیز طی این ۳ سال صورت گرفته است، گفت: اجلاسیه شهدای جاویدالاثر، دانش‌آموز و کنگره نهایی را در روزهای آینده برگزار می شود.

وی عنوان کرد: برای کنگره ۴۶۰۰ عکس جدید منتشر نشده شناسایی و واکاوی شد و بیش از ۱۳۰ هزار سند از دوران دفاع مقدس واکاوی و در جریان کنگره قرار گرفت. 

معاون هماهنگ کننده سپاه حضرت ابوالفضل(ع) لرستان اظهارکرد: اجرای ۱۸۵ تئاتر خیابانی، ۱۲ جشنواره ، عکس و ۳۵ عنوان کتاب کودک و نوجوان و ۲۴ قسمت نقش زنان در دفاع مقدس، ۱۴ رویداد چندجانبه ورزشی و ۵۰ مورد صعود به قله‌های کشور و بین‌المللی، ۱۶ اردوی تیم ملی، تقدیر و تجلیل از ۵۸۰ ورزشکار و ۱۲۰۰ خانواده شهید دانش‌آموز و فرهنگی از جمله اقدامات ستاد کنگره است.

وی عنوان کرد:  ۱۴ نمایشگاه نقش روحانیت در دفاع مقدس و تجلیل از خانواده شهدای روحانی به تعداد ۹۳ مورد، سرپرستی ۶۵۵۵ کودک یتیم، آزادی ۶۵۵ زندانیان جرائم غیرعمد، تسویه حساب بدهی مردم ضعیف محلات و چاپ ۱۱۳ عنوان کتاب از دیگر اقدامات این ستاد است.

محمودوند یادآور شد: آئین اختتامیه کنگره ملی ۶۵۵۵ شهید لرستان در روز ۶ آبان ماه سال جاری در استان برگزار خواهد شد.

کد خبر 1729037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha