جشنواره ملی طلایه داران در خراسان شمالی برگزار می شود

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی گفت: جشنواره ملی طلایه‌ داران با حضور هنرمندان مطرح استانی و کشوری در این استان برگزار می شود.

مهدی مستوفیان، مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: جشنواره ملی طلایه‌ داران که قرار بود ۲۷ و ۲۸ مهرماه در شهرستان بجنورد برگزار شود به دلیل همدردی با مردم مظلوم غزه به اوایل هفته آینده موکول شد.

وی خاطرنشان کرد: این برنامه باهدف تقویت وحدت اجتماعی و شادی و نشاط مردمی و ترویج فرهنگ بومی محلی برگزار می‌شود.

مستوفیان عنوان کرد: نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و سوغات، اجرای موسیقی سنتی و آیین‌ها، بازی‌های بومی و محلی، برپایی سیاه‌چادرهای عشایری و پخت غذاهای محلی از جمله برنامه‌های این جشنواره ملی اجرا می‌شود.

 مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان شمالی ضمن تشکر از دست اندرکاران مجموعه جهت اجرا و برگزاری این نمایشگاه که قرار است به زودی برگزار شود بیان کرد: این نشاط و شور و هیجان مثبتی که در نسل جوان این منطقه و استان است را قدر می‌دانیم، اینگونه جشنواره با این شور و نشاط با بصیرت و فهم اجتماعی عجین خواهد شد و بسیار سازنده و در خدمت وحدت و توسعه استان است که اقدامات لازم برای استمرار این جشنواره ها و نمایشگاه‌ها انجام خواهد شد.

مستوفیان با بیان اینکه اینگونه نمایشگاه‌ها برای معرفی توانمندی‌های شهرستان های استان موثر است، اضافه کرد: این فضای بسیار خوب و حرفه ای را به ویژه برای هنرمندان باید قدر دانسته و از این فرصت برای معرفی آنان استفاده کنیم، این استان از استعدادهای بی نظیری در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دارد که امیدواریم استمرار اینگونه جشنواره ها سبب شکوفا شدن استعدادهای نهفته شود.

وی تصریح کرد: گذشته و سبقه تاریخی این مردمان نشان داده که اصیل و ریشه دار بوده و نشان دادند که متمدن و تمدن ساز هستند، باید زمینه را برای رشد و شکوفایی بیش از پیش این قابلیت ها فراهم کنیم.

کد خبر 1729836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha