نیویورک تایمز: مقامات اسرائیل ضعیف هستند/ بایدن نگران جنگ است

روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز تاکید کرد که مسئولان آمریکایی نسبت به ضعف و ناتوانی فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی پس از عملیات طوفان الاقصی نگران هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «مرکز اطلاع رسانی فلسطین»، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز تاکید کرد که مسئولان آمریکایی نسبت به ضعف و ناتوانی فرماندهان ارتش رژیم صهیونیستی پس از عملیات طوفان الاقصی نگران هستند.


این روزنامه اشاره کرد که مسئولان آمریکایی در جلسات برگزار شده با مقامات اسرائیلی متوجه ضعف و ناتوانی آن ها پس از عملیات طوفان الاقصی شدند و سخت است برای اسرائیلی ها که تحمل جنگ در دو جبهه را داشته باشند، بر همین اساس، آمریکایی ها از مقامات اسرائیلی خواستند از کشاندن جنگ به دو جبهه همزمان جدا خودداری کنند.


منبع مذکور اشاره کرد که مقامات آمریکایی در تماس ها با برخی همتایان عرب خود از آن ها خواستند پیام هایی را به حزب الله انتقال دهند و بخواهند که از ورود به جنگ با اسرائیل در جبهه شمالی خودداری کند.


نیویورک تایمز بیان کرد که جو بایدن نگران برنامه ریزی های جنگی نتانیاهو است.


این روزنامه به نقل از مسئولان آمریکایی و اسرائیلی تاکید کرد که جو بایدن و مشاوران ارشد او از مقامات اسرائیلی در تل آویو خواستند از وارد کردن هرگونه ضربه سخت و بزرگ به حزب الله خودداری کند تا کار به جنگ کشیده نشود.


برخی مسئولان امریکایی نسبت به وجود برخی وزرای تندرو در کابینه رژیم صهیونیستی که ممکن است اوضاع را به سمت جنگ با حزب الله همزمان با جنگ با حماس در جنوب سوق دهند، ابراز نگرانی کرده اند.

کد خبر 1729912

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha