دانش‌آموزان طلیعه‌دار انقلاب و اسلام بوده و هستند

عزتی با اشاره به اینکه در استان لرستان هزار و 100 شهید دانش اموز تقدیم انقلاب شده است، گفت: آماز شهدای دانش آموز در کشور و استان نشان می دهد که دانش‌آموزان طلیعه‌دار انقلاب و اسلام بوده و هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، رضا عزتی، امروز(1آبان)، در اجلاسیه یک هزار و 100  شهید معلم و دانش‌آموز لرستان با عنوان «نسل سرافراز» در دهکده مقاومت حمزه سیدالشهدا(ع) خرم‌آباد با اظهارداشت: شهدا قهرمانان تاریخ‌سازی هستند که با جانفشانی خود به تاریخ کشور ما هویت دادند.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه یک هزار و 100 شهید معلم و دانش‌آموز لرستانی هویت و شناسنامه آموزش و پرورش استان هستند، افزود: ادامه راه شهدا لازمه تبیین جایگاه آنان است.

وی ادامه داد: به فرموده مقام معظم رهبری زنده نگه‌ داشتن یاد شهدا نوعی جهاد است، جهادی که نگذاشت خون‌های مقدس ریخته شده در کربلا پایمال شود و حماسه بزرگ کربلا را تا به امروز زنده نگه داشته است.

عزتی با بیان اینکه امنیت امروز را مرهون خون شهدا هستیم، عنوان کرد: صف استوار این قهرمانان که راه جهاد ‌و شهادت را در ایران داشتند طولانی و بلند است و شهیدانی همچون شهید سلیمانی، میرشاکی، توکل‌زاده و بروجردی پیشگام آن هستند.

وی با اشاره به 6هزار و 555 شهید استان لرستان، اظهارکرد: افتخار ما این است که یک هزار و 100 شهید تقدیم انقلاب کردیم.

مدیرکل اموزش و پرورش استان لرستان یادآور شد: بیش از ۳۰ هزار شهید دانش‌آموز در کشور بیانگر این است که دانش‌آموزان طلیعه‌دار انقلاب و اسلام بوده و هستند.

وی با یادآوری به اینکه صدام در جنگ تحمیلی مدارس را هدف بمباران خود قرار داد و با انفجار مدرسه بروجرد ۶۸ دانش‌آموز را به شهادت رساند، گفت: امروز نیز مدارس مورد بمباران فرهنگی دشمن قرار گرفته است.

عزتی با بیان اینکه فرهنگ ایثار و شهادت را که دانش‌آموزان ما در دفاع مقدس رقم زدند الهام‌بخش مبارزه با استکبار در جهان بوده است، گفت: هدف دشمن دور ساختن نسل امروز از فرهنگ ایثار و شهادت است.

وی خاطرنشان کرد: در کشور نیز هر جا فرهنگ ایثار و شهادت الگو قرار گرفته شاهد موفقیت‌های پی در پی بوده‌ایم و در استان سعی شده این فرهنگ سرلوحه تمام امور باشد که نتیجه آن را در گذشته شاهد بودیم.

عزتی عنوان کرد: معلمان شهید با خون خود راه و با وصیت‌نامه‌های خود آموزگار ایثار و شهادت شدند و تبیین و ترویج این فرهنگ موجب حیات و نشاط جامعه است.

کد خبر 1730034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha