نظرسنجی: اکثریت آمریکایی ها با سیاست بایدن در برابر جنگ بین اسرائیل و فلسطین مخالف هستند

نظر سنجی »سی بی سی» آمریکا نشان داد که اکثریت آمریکایی ها با سیاست بایدن در برابر جنگ بین اسرائیل و فلسطین مخالف هستند. همچنین، مسلمانان این کشور گفته‌اند که برای انتخاب مجدد، جو بایدن را انتخاب نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از صوت الجالیه العراقیه، بر اساس نظرسنجی شبکه «سی‌بی‌سی» اکثریت آمریکایی‌ها سیاست‌های جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در مورد درگیری بین اسرائیل و مقاومت فلسطین را تایید نمی‌کنند.

نتایج این نظرسنجی نشان داد که 56 درصد از شرکت‌کنندگان با مدیریت بایدن در مورد تشدید تنش در خاورمیانه مخالف هستند، در حالی که میزان مخالفت رای دهندگان جمهوری‌خواه به 72 درصد رسیده است.

در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ایالات متحده باید کمک نظامی به اسرائیل بفرستد یا خیر، نظرات افراد شرکت کننده در این نظر سنجی اختلاف داشت و در حالی که اکثر حامیان حزب جمهوری خواه از این اقدام حمایت می کنند، بیش از نیمی 53 درصد از دموکرات‌ها با چنین کمکی مخالف هستند.

در پاسخ به سوالی درباره ضرورت ارسال کمک‌های بشردوستانه آمریکایی به نوار غزه، اکثریت قاطع دموکرات‌ها (۷۰ درصد) پاسخ مثبت دادند، در حالی که اکثریت جمهوری‌خواهان (۵۹ درصد) با این اقدام مخالفت کردند.

این نظرسنجی از 16 تا 19 اکتبر روی 1878 بزرگسال آمریکایی انجام شد. CBS گزارش داد که حاشیه خطا 2.9 درصد است.

شبکه «الشروق» گزارش داد: به دلیل حمایت از اشغالگران، مسلمانان آمریکایی دیگر بایدن را انتخاب نمی‌کنند.

این امر پس از آن صورت گرفت که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در روزهای پس از نبرد «طوفان الاقصی» حمایت خود را از نیروهای اشغالگر اسرائیل اعلام کردند.

احمد رمضان، مشاور سابق بایدن  که اکنون رهبری ائتلاف برای حزب دموکرات در میشیگان را بر عهده دارد و یکی از بزرگ‌ترین جمعیت مسلمانان و آمریکایی‌های عرب آمریکایی دراین کشور محسوب می‌شود، درباره وضعیت جدید هشدار داد.

کد خبر 1730067

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha