روز مازندران بهترین فرصت برای نمایش فرهنگ، هنر و هویت مردمان دیار علویان است

عزیززاده گرجی گفت: به مناسبت روز مازندران باید فرهنگ، هنر و هویت دیار علویان و مردمان این خطه از شمال کشور به شکلی هنرمندانه و در خور این استان عالم خیز و شهید پرور برای مردم نمایش داده شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، قاسم عزیززاده گرجی- سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران در نشست شورای فرهنگ عمومی مازندران با محوریت گرامیداشت روز مازندران که به یمن سالروز تشکیل اولین حکومت علویان در منطقه صالحان کجور شهرستان نوشهر در تقویم رسمی جمهوری اسلامی ایران درج شده، ضمن گرامیداشت سالروز وفات شهادت گونه حضرت فاطمه معصومه(س) بااشاره به پیشینه دینی و فرهنگی مازندران و گلایه مندی از عدم تبیین این ظرفیت ها و مزیت ها که هویت ساز است، اظهار کرد: امروز غرب با فعالیت های مختلف هنری، ادبی و فرهنگی در حال پیاده سازی و تبیین فرهنگ بیگانه در بین نوجوانان و جوانان ایران اسلامی است اما فرهنگ غنی ایرانی اسلامی به درستی برای آینده سازان این مرز و بوم تبیین نمی شود.

وی به نامگذاری روز مازندران اشاره کرد و افزود: اینکه به واسطه تشکیل حکومت دینی و شیعی روزی در تقویم رسمی کشور به نام مازندران نامگذاری شده باید قدر بدانیم و دستگاه ها متناسب با ظرفیت ذاتی شان برای نکوداشت این مناسبت تاریخی ورود کنند.

عزیززاده گرجی با بیان اینکه نسل نو باید ظرفیت های دینی، علمی، فرهنگی، هنری و ... استان مازندران را به درستی بشناسد و بتواند برای دیگران بازگو کند، خواستار تشکیل کمیته تکریم امامزادگان با محوریت هفته نکوداشت مازندران شد و گفت: باید از انجام اقدامات سطحی برای گرامیداشت این مناسبت تاریخی پرهیز شود.

وی با بیان اینکه مهمترین وظیفه ستاد نکوداشت روز مازندران باید تبیین جایگاه و اهمیت روز مازندران و ظرفیت های این خطه از شمال کشور با محوریت دانش آموزان و دانشجویان با استفاده از زبان هنر باشد، ادامه داد: برنامه های روز مازندران نباید به مقطع زمانی آبان ماه محدود شود بلکه در طول سال باید با محوریت شورای فرهنگ عمومی استان و شهرستان ها برای تبیین جایگاه روز مازندران برنامه ریزی شود.

کد خبر 1730500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha