عمده بحث جهاد تبیین ناظر به مباحث معرفتی است

آیت الله دژکام گفت: در جهاد تبیین عمده بحث ناظر به مباحث معرفتی است و اکثریت مربوط به معارف است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، آیت الله لطف الله دژکام امروز پنجشنبه (۴ آبان) در افتتاحیه دوره تربیت مدرس معارف و اندیشه های اسلامی در کلام رهبری، گفت: یاد گرفتن معارف انقلاب اسلامی برای خدا مهم است هرچند ممکن است کسی به نحو دیگری به این قضایا نگاه کند. 

وی افزود: با نیت الهی اگر پای کار بیاییم هر یک نفر که این معارف را بیاموزد، باور کند و به این مسیر هدایت شود مضمون همان حدیثی است که پیامبر گرامی به امیرالمومنین فرمود یک نفر که هدایت شود "خَیرٌ لَکَ مِمّا طَلَعَت علَیهِ الشَّمسُ" از آنچه آفتاب بر آن می تابد برای ما بهتر است. 

آیت الله دژکام ادامه داد: این معامله ها را با خدای متعال شروع کنیم مقداری در فضای ادبیات سیاسی و رسانه ای امروز جامعه ما این معامله کمرنگ شده است و بیشتر موضوعات دیگری را مطرح می کنند که این مسئله باید تغییر کند. 

وی با اشاره به اینکه جوان انقلابی و نسل بعدی انقلاب اگر آرمان های انقلاب را بررسی کند ممکن است بگوید مواردی محقق نشده است، عنوان کرد: رهبری حکیمانه و بدون هیچ توجیهی همه مطالب را توضیح و تبیین فرموده اند و نسبت به اینکه در انقلاب کجا بوده ایم و کجا هستیم و کجا می خواهیم برویم و کجا عقب هستیم و کجا سر جای خود هستیم و کجا حتی جلوتر از افق خود هستیم خوب توضیح داده اند و ما باید منطق ایشان را متوجه شویم. 

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: به نظر بنده می رسد بهتر از رهبر معظم انقلاب اسلامی کسی توضیح دهنده مسائل انقلاب اسلامی در روزگار ما نیست و زیباتر از ایشان کسی نمی تواند این مسائل را توضیح دهد؛ این نگاه را داشته باشیم، مطالعه کنیم و سخنرانی های ایشان را گوش دهیم. 

وی ادامه داد: موضع گیری ایشان را در قبال مسئله های روز جهانی دقت کنیم و آشنا شویم و دیگران را آشنا کنیم که امام صادق(ع) فرمود در آسمان ها بزرگ شمرده می شوید و بین ملائک مشهور می شوید چون این پیام اسلام است در آخر الزمان که از زبان شما به جهان منتقل می شود. 

به گفته دژکام، اگر می بینیم در جاهایی درون جامعه کسانی با این حرکت بزرگ همراه نیستند از دو حالت خارج نیست یا نمی دانند یا نمی خواهند. اما آنهایی که نمی دانند عذری در روز قیامت ندارند.این ادامه کار پیامبر است و اگر رهبری فرمود در جهاد تبیین عمده بحث ناظر به مباحث معرفتی است و اکثریت مربوط به معارف است یعنی آنچه از دین بر می آید. 

وی با اشاره به اینکه سالانه نزدیک ۲۰۰ هزار نفر گردشگر خارجی در شیراز داریم و این کارها را باید انجام و صرفا به خواندن کتاب نباشد بلکه تبدیل به پیامی برای انتقال به دنیا شود، گفت: اگر با دانشجویان بین المللی که در شیراز هستند ارتباط بگیرید و حرف را اوج و ارتقا دهید آنها پیام رسان های خوبی برای ما خواهند بود و منطق انقلاب ما جهانی می شود ولو اینکه دشمنان اسلام و انقلاب نخواهند. ارتباط داشته باشید و بتوانید طوفان راه بیاندازید، طوفان الاقصی راه افتاده و در فضای حقیقی، رسانه ای و مجازی هم نیاز به طوفان است. 
 

کد خبر 1730515

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha