استفاده از ظرفیت خیرین زنجانی در طرح مفتاح الجنه

به گفته صالحی، طرح مفتاح الجنه موجب بهره گیری بیشتر از ظرفیت های موجود در حوزه خیر و احسان و ایجاد فرصت‌های جدید در مسیر خدمت رسانی به مددجویان کمیته امداد می شود.

روح اله صالحی، مدیر کمیته امداد استان زنجان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان با اشاره به آماری از بازدید از خانواده های مددجوی کمیته امداد اظهار کرد: در نیمه نخست امسال ۵۸۰۰ مورد بازدید از خانواده های مددجو در قالب طرح مفتاح الجنه انجام شد.

وی با اشاره به اینکه طرح مفتاح‌الجنه با هدف تفقد و دلجویی از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان زنجان به صورت مستمر اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: کمک به رفع مشکلات و نیازهای جامعه هدف، ایجاد نشاط معنوی در بین خیران و خانواده های نیازمند و تقویت همدلی و الفت بیشتر در جامعه اسلامی از اهداف اجرای این طرح است.

صالحی با بیان اینکه طرح مفتاح الجنه موجب بهره گیری بیشتر از ظرفیت های موجود در حوزه خیر و احسان و ایجاد فرصت‌های جدید در مسیر خدمت رسانی به جامعه هدف می شود، افزود: تکریم خانواده های تحت حمایت، ترویج سیره ائمه اطهار(ع) و فرهنگ ناب علوی و فاطمی در حوزه همنشینی با نیازمندان و جریان سازی در حوزه تقویت مسئولیت و ایثارگری اجتماعی در حوزه کاری این نهاد از اهداف دیگر اجرای طرح ارزشمند مفتاح الجنه است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین به اقدامات کمیته امداد در حوزه تامین مسکن مددجویان اشاره کرد و گفت: کمیته امداد استان زنجان با ساخت مسکن محرومان، اجرای طرح نهضت ملی مسکن، بهسازی و تعمیر مسکن‌های فرسوده و کمک به ودیعه و اجاره مددجویان مشکلات مربوط به مسکن مددجویان را حل می کند.

به گفته صالحی، در حال حاضر ۳۵۰ پروژه مسکن مددجویی در استان فعال است و امسال یک هزار و ۵۰ کمک هزینه ودیعه مسکن در زنجان پرداخت شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان همچنین به اهداء کمک جهیزیه به زوج های نیازمند زنجانی اشاره کرد و گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۵۸۴ فقره جهیزیه با همکاری سپاه و کمیته امداد به نیازمندان اهدا شده است.

وی با یادآوری اینکه در دومین رزمایش مشترک بین سپاه و کمیته امداد ۲۴۵ سری جهیزیه به نوعروسان نیازمند اهدا شد، اضافه کرد: ارزش این تعداد جهیزیه اهدا شده ۸ میلیارد تومان بود.

کد خبر 1730689

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha