۱۷ میلیارد ریال اعتبار به منظور بهسازی اماکن گردشگری هزینه شد

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان گفت: از ابتدای امسال ۱۷ میلیارد ریال اعتبار به منظور بهسازی بخش های مختلف اماکن گردشگری این شهرستان هزینه شد.

حمید رازقی، سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: اعتبار یاد شده برای بهسازی آلاچیق، سرویس بهداشتی روستای اسطرخی، بهسازی سرویس بهداشتی روستای گلیان، ایجاد دیوار و محوطه سازی اردوگاه زوارم و بهسازی و محوطه سازی روستای اوغاز به عنوان اماکن گردشگری این شهرستان هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین انشعاب آب و برق سرویس بهداشتی اوغاز و اردوگاه زوارم از محل این اعتبارات هزینه شده است.

رازقی عنوان کرد: بیشترین اعتبار جهت ایجاد دیوار و محوطه سازی اردوگاه زوارم به مبلغ ۹ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال  هزینه شده است.

سرپرست میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شیروان ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه گردشگری شهرستان بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون تعداد بازدیدهای صورت گرفته از تاسیسات گردشگری ۸۶ مورد، ۱۲ مورد صدور موافقت اصولی، دو مورد صدور مجوز ایجاد، هفت صدور مجوز بهره برداری، هفت صدور مجوز بوم گردی و چهار صدور مجوز خانه مسافر انجام شده است.

رازقی  به نبود امکانات و زیرساخت های لازم در مناطق گردشگری شیروان اشاره کرد و افزود: در صورت ساخت کمپ گردشگری و فراهم کردن زیرساخت های لازم، گردشگران زیادی از این مناطق بازدید خواهند کرد که نقش اساسی در توسعه اقتصادی، درآمدزایی و اشتغالزایی خواهد داشت.

وی اضافه کرد: ۶ روستای این شهرستان به عنوان هدف گردشگری انتخاب شده که هر ساله در فصول مختلف شاهد حضور گسترده گردشگران از اقصی نقاط هستیم.

شهرستان شیروان با ۱۵۷ هزار نفر جمعیت به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت خراسان شمالی در ۶۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

کد خبر 1731028

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha