پروژه «مقام تل زینبیه» در آستان مقدس حسینی در آستانه تکمیل

بخش پروژه‌های مهندسی و فنی در آستان مقدس امام حسین(ع) از ادامه کار پروژه توسعه مقام تل زینبیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پایگاه خبری آستان مقدس امام حسین(ع)، مهندس علی عدنان، مسئول بخش پروژه‌های مهندسی و فنی در آستان مقدس امام حسین(ع) گفت: کارکنان بخش پروژه‌های مهندسی و فنی در آستان مقدس امام حسین(ع) کار در پروژه توسعه مقام تل زینبیه در نزدیکی صحن حسینی ادامه دارد.

عدنان ادامه داد: ۶۰ درصد از کل این پروژه به اتمام رسیده است.

پروژه «مقام تل زینبیه» در آستان مقدس حسینی در آستانه تکمیل

وی افزود: آئینه کاری این پروژه به طور کامل پایان یافته است و تنها برخی از مکان‌ها باقی مانده است. نمای مقام تل زینبیه نیز ۸۰ درصد به پایان رسیده است. ۱۵ درصد از کار پوشاندن دیوارها با سنگ مرمر نیز تکمیل شده است.

عدنان گفت: کار در این پروژه با سرعت زیادی درحال انجام است، زیرا نیروهای متخصص و باتجربه در اجرای اینگونه پروژه‌ها فعالیت می کنند.

وی تاکید کرد: مساحت کل مقام تل زینبیه به چهارهزار متر مربع می رسد.

پروژه «مقام تل زینبیه» در آستان مقدس حسینی در آستانه تکمیل

آستان مقدس امام حسین(ع) در تلاش است بهترین خدمات را ارایه کند و فضاهای وسیعی برای پذیرایی از زائران امام حسین(ع) ایجاد شده است.

پروژه تل زینبیه در چارچوب پروژه صحن حضرت زینب(ع) قرار دارد. پروژه صحن حضرت زینب(ع) از پروژه های مهم و بزرگ است که ازدحام های ناشی از مراسم های میلیونی را کاهش خواهد داد. صحن حضرت زینب(ع) شامل موزه، میهمانسرا، کتابخانه، مناطق عبادی، بازار زینبیه و مقام تل زینبیه است.

پروژه «مقام تل زینبیه» در آستان مقدس حسینی در آستانه تکمیل

آستان مقدس امام حسین(ع) پروژه صحن حضرت زینب(ع) را در مساحت ۱۵۰ هزار متر مربع اجرا می کند. این پروژه در جنوب غربی صحن حسینی شریف در مرکز شهر قدیمی قرار دارد. پروژه مقام تل زینبیه شامل فضاهای خدماتی گسترده برای مردان و زنان است.

کد خبر 1731030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha