آنروا: کشته شدن کودکان در غزه «خسارت جانبی» نیست

کمیسر کل آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) اعلام کرد که کشتار هزاران کودک در غزه نمی تواند «خسارت جانبی» باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « global.chinadaily»، «فیلیپ لازارینی»، کمیسر کل آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل (آنروا) اعلام کرد که کشتار هزاران کودک در غزه نمی تواند «خسارت جانبی» باشد.

نزدیک به 70 درصد از کشته شدگان غزه کودکان و زنان هستند. سازمان غیر دولتی بین المللی «نجات کودکان» گزارش داد که تنها در سه هفته، نزدیک به سه هزار و 200 کودک در غزه کشته شده اند.

کمیسر کل آژانس آوارگان فلسطینی سازمان ملل گفت که تعداد کودکان کشته شده کشته در غزه از تعداد کودکانی که از سال 2019 سالانه در مناطق درگیری در جهان کشته شده اند، پیشی گرفته است.

وی افزود:کلیساها، مساجد، بیمارستان ها و تأسیسات آنروا، از جمله آنهایی که به آوارگان پناه داده اند، در امان نمانده اند.

لازارینی به شورای امنیت گفت که تعداد زیادی از مردم هنگام جستجوی امنیت در مکان‌هایی که توسط قوانین بشردوستانه بین‌المللی محافظت می‌شوند کشته و زخمی شده‌اند.

او گفت که هر جنگی قوانینی دارد و این جنگ نیز از این قاعده مستثنی نیست.

لازارینی تاکید کرد که محاصره کنونی که بر غزه تحمیل شده، مجازات دسته جمعی است.

کمیسر کل آنروا افزود: دو هفته محاصره کامل و به دنبال آن کمک‌ها در هفته گذشته به این معنی است که خدمات اولیه در حال فروپاشی است و دارو، غذا، آب و سوخت تمام می‌شود.

وی گفت: خیابان های غزه مملو از فاضلاب شده است که به زودی سلامتی زیادی را به خطر می اندازد و در آخرین ضربه قطعی ارتباطات در چند روز گذشته، وحشت و ناراحتی مردم را تشدید کرده است.

«فیلیپ لازارینی» همچنین گفت: قطع ارتباط به این معنی بود که مردم نمی توانستند با عزیزان خود در داخل غزه ارتباط برقرار کنند تا بدانند چه کسی مرده و چه کسی زنده است، آنها دیگر نمی دانستند که آیا از آنروا نان دریافت خواهند کرد یا خیر، آنها احساس می کنند که رها شده اند و از بقیه دنیا بریده شده اند.

وی خاطرنشان کرد که این شرایط، برهم زدن نظم مدنی را تسریع کرده است و وحشت هزاران نفر از مردم ناامید را به سمت انبارها و مراکز توزیع آنروا سوق داده است.

لازارینی گفت: فروپاشی بیشتر نظم مدنی، ادامه فعالیت آنروا را بسیار دشوار و حتی غیرممکن خواهد کرد.

او هشدار داد که ورود کاروان ها نیز غیرممکن خواهد شد. من این را در حالی می گویم که کاملا آگاهم که آنروا آخرین راه نجات برای مردم فلسطین در غزه است.

کد خبر 1731263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha