اخبار کوتاه مذهبی استان فارس

هفتمین همایش ملی ریحانه النبی در مهر، راهپیمایی ۱۳ آبان در ۱۵۰ نقطه از فارس، حمایت‌ ویژه از آمران و ناهیان منکر و... اخبار کوتاه مذهبی استان فارس را تشکیل می دهد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، رئیس سازمان سینمایی کشور در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه ائمه جمعه آگاهی و شناخت دقیق و ملموسی از ضرورت‌های فرهنگی و اجتماعی شهرها دارند، گفت: قطعاً امامان جمعه می‌توانند تصویر بهتری از وضعیت فرهنگی و اجتماعی و مطالبات مردم در حوزه فرهنگ و سینما را ارائه دهند.

به گفته محمد خزاعی، استان فارس و شهر شیراز از ظرفیت‌های بسیار بالایی در زمینه سینما برخوردار است و از لحاظ مخاطب در سطح کشور در رتبه سوم قرار داشته و در راستای توسعه زیرساخت سینما نیز روند خوبی را طی می‌کند.

آیت الله دژکام گفت: سیاست گذاری‌های فرهنگی به ویژه در حوزه سینما باید مبتنی بر افق بلندمدت و پایدار بوده و با دولت‌ها دستخوش تغییرات نشود.

وی با بیان اینکه لازم است نقش سینما در زندگی اجتماعی مردم تبیین شود ادامه داد: برای اغلب مخاطبان، سینما وجه سرگرم کنندگی برجسته‌ای دارد تا وجوه آموزندگی و تأثیرگذاری فرهنگی آن، اما نباید از این بخش سینما غافل شد.

هفتمین همایش ملی ریحانه النبی در مهر

دبیر همایش ریحانه النبی گفت: هفتمین همایش ملی ریحانه النبی یازدهم تا سیزدهم دی ماه همزمان با ولادت باسعادت حضرت زهرا (س) توسط مرکز اسلامی فاطمیه مهر با همکاری مراکز علمی و فرهنگی در دو بخش جایزه ادبی ریحانه و همایش ملی رساله‌الحقوق امام سجاد (ع) با شرکت چهره‌های علمی و ادبی سراسر کشور برگزار می‌شود.

مریدی با بیان اینکه این همایش به صورت مجازی و حضوری در سالن خدیجه کبری مرکز اسلامی فاطمیه شهرستان مهر برگزار خواهد شد، گفت:  امسال اولین همایش ملی رساله‌الحقوق امام سجاد ( ع) با همکاری مراکز دانشگاهی و با نمایه isc برگزار می شود.

حمایت‌ ویژه از آمران و ناهیان منکر

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در همایش «شوراهای امر به معروف و نهی از منکر دستگاه‌های اجرایی و حاکمیتی» و «تشکل‌های مردمی» استان فارس، گفت: مشخص نبودن جایگاه ساختار سازمانی از مهم‌ترین مشکلات ستاد امر به معروف است که سبب شده تا ستاد نتواند به درستی در حاکمیت و حکمرانی دینی نقش آفرینی کند.

حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین طاهری آکردی از طراحی مدل و ساختار جدید برای ستاد امر به معروف و نهی از منکر با در نظر گرفتن رسالت‌ها و مأموریت‌های این نهاد فراقوه‌ای خبر داد.

دکتر طاهری آکردی همچنین از حمایت‌های ویژه ستاد امر به معروف در بحث آمران و ناهیان خبر داد و بیان داشت: به دنبال معاضدت قضائی در آمران و ناهیان با استفاده از ظرفیت گروه‌های جهادی وکلا و حقوقدانان هستیم.

 هیات رییسه شورای هیات‌های مذهبی استان فارس

دور دوم انتخابات هیأت رئیسه شورای هیأت‌های مذهبی استان فارس برگزار پس از ارائه دیدگاه‌های کاندیداها در نهایت رأی‌گیری با حضور ۳۴ عضو این شورا صورت گرفت و رضا محمدیان با ۳۴ رأی مجدد و برای یک دوره یک‌ساله به عنوان رئیس شورای هیأت مذهبی استان فارس و مسعود نعمت الهی نیز با ۳۳ رأی به عنوان نایب رئیس انتخاب شدند و حمیدرضا عرب‌پور نیز با ۱۵ رأی دبیر این شورا شد.

دوره تربیت کنشگر خانواده در زرین دشت

اولین دوره تربیت کنشگر خانواده (خانواده یاران) به همت اداره تبلیغات اسلامی زرین‌دشت با همکاری سپاه، شبکه بهداشت و آموزش و پرورش این شهرستان با حضور سه نفر از اساتید حوزه روانشناسی با محتوای خانواده موفق و چالش‌های پیش روی خانواده‌ها و شبهات فرزندآوری در شهرستان زرین‌دشت برگزار شد.

راهپیمایی ۱۳ آبان در ۱۵۰ نقطه از فارس

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی فارس گفت: راهپیمایی ۱۳ آبان امسال با محوریت روز دانش‌آموز، استکبارستیزی و افشای جنایات رژیم صهیونیستی در بیش از ۱۵۰ نقطه استان فارس برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام حسین ملک‌مکان با توجه به نامگذاری روز ۱۳ آبان به نام روز دانش‌آموز و روز استکبارستیزی، میدان شهدای شهرداری شیراز همانند سالهای قبل از ساعت ۹ تا ۱۱ صبح میزبان مراسم اصلی ۱۳ آبان و راهپیمایی مردمی خواهد بود.

کد خبر 1731324

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha