وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مهمان ویژه همایش روز ملی مازندران|۳۰ اثر به دبیرخانه جشنواره طراحی پوستر و نشان روز مازندران رسید

آهنگر از برگزاری همایش روز مازندران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار مرکزی ساری در روز ۱۹آبان ماه جاری خبر داد و گفت:تلاش داریم زمینه ساز گفتمان سازی برای معرفی توانمندی ها و ظرفیت های استان مازندران باشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، احسان آهنگر-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در نشست خبری ویژه روز مازندران با بیان اینکه هزار و ۱۹۵سال گذشته مصادف با سال ۲۵۰هجری قمری در روستای صالحان مردم مازندران با فرزندان نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و امیرالمومنین علی(ع) دست بیعت دادند و روز ۱۴آبان به روز مازندران در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شدف اظهار کرد: روز مازندران تجلی هویت تاریخی و دینی مردمان دیار علویان است.

وی با بیان اینکه از سال گذشته به دستور آیت الله سید ابراهیم رئیسی روز ۱۴آبان به عنوان روز ملی مازندران نامگذاری شد، افزود: باید بااستفاده از تمامی ظرفیت های علمی، معنوی، فرهنگی، هنری و...به ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، معرفی فرهنگ ها و آئین های مازندران که در نوع خود بی بدیل است توجه ویژه شود.

آهنگر با بیان اینکه برنامه های هفته مازندران از ۱۳آبان تا ۲۰آبان ماه جاری ادامه خواهد داشت، ادامه داد: جلسات مختلف ستادی در سطح استان به ریاست سرپرست معاونت سیاسی امنیتی استانداری مازندران برای نکوداشت روز مازندران برگزار شد.

وی با بیان اینکه «مازندران دیار نام آوران پاک آئین» شعار محوری هفته مازندران است، گفت: تلاش داریم گستردگی جغرافیایی در برنامه های گرامیداشت روز مازندران مورد توجه باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بیان اینکه برنامه های هفته مازندران از ۱۳آبان آغاز و تا ۲۰آبان ماه جاری ادامه خواهد داشت، افزود: روز ۱۳آبان با عنوان مازندران، ایستادگی و مقاومت، روز ۱۴آبان با عنوان مازندران، تشیع و ولایت پذیری، روز ۱۵آبان با عنوان مازندران، فرهنگ و هنر تمدن ساز، روز ۱۶آبان با عنوان مازندران، طبیعت، فرهنگ زیست محیطی، روز ۱۷آبان با عنوان مازندران، رسوم و سنت هابی تعالی بخش، روز ۱۸آبان با عنوان مازندران، پهلوانان و قهرمانان، روز ۱۹آبان با عنوان مازندران، دانش و پژوهش و روز ۲۰آبان با عنوان مازندران، شعر و ادب تبری نامگذاری شده است.

وی برلزوم مردمی شدن برنامه های گرامیداشت روز ملی مازندران تاکید کرد و از تشکیل دبیرخانه دائمی ستاد نکوداشت روز ملی مازندران در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران خبر داد.

آهنگر بابیان اینکه برنامه ای ویژه به همت مازندرانی های مقیم تهران نیز در پایتخت برگزار می شود، گفت: همزمان با هفته مازندران برگزاری آئین اختتامیه جشنواره رسانه ای خزر، همایش نام آوران پاک آئین در مرکز استان، جشنواره های بومی محلی، جشنواره غذاهای سنتی و صنایع دستی، جشنواره ادبی تبری سرایان، مازندران گردی دانش آموزی، اجتماع باستانی کاران، همایش تخصصی نقش مازندران در گسترش تشیع، مازندران در گذر تاریخ، اجرای موسیقی محلی، همایش تجلیل از نویسندگان بومی مازندران، پویش قصه گویی با گویش بومی، همایش زبان مازندرانی و... نیز در دستور کار قرار دارد.

وی از برگزاری همایش روز مازندران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار مرکزی ساری در روز ۱۹آبان ماه جاری خبر داد و افزود: همایش بزرگداشت نیما یوشیج در غرب استان روز ۲۱آبان برگزار می شود.

آهنگر به پیشینه مردمان مازندران به ویژه لشکر خط شکن ۲۵کربلا در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم اشاره کرد و گفت: نمی توان از دفاع مقدس و دفاع از حرم یاد کرد و نامی از رزمندگان نام آور استان ولایتمدار مازندران به میان نیاورد.

وی برلزوم تکریم و تجلیل از مقام پیشینیان و نیاکان پاک آئین و نام آور مازندران در برنامه های گرامیداشت روز مازندران تاکید کرد و افزود: تلاش داریم زمینه ساز گفتمان سازی برای معرفی توانمندی ها و ظرفیت های استان مازندران باشیم.

آهنگر از انتشار فراخوان طراحی نشان و پوستر برای روز ملی مازندران خبر داد ویادآورشد: تعداد ۳۰ اثر از هنرمندان بومی و غیر بومی از ساری، قائم شهر، بابل، بهشهر، تهران، اصفهان، شهمیرزاد، تبریز، همدان، گرگان، نوشهر، چالوس و بروجن به دبیرخانه این جشنواره رسید که در نهایت پوستر روز ملی مازندران توسط یک هنرمند ساروی و نشان روز ملی مازندران توسط یک مازندرانی مقیم تهران طراحی شد.

کد خبر 1731408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha