استفاده از ظرفیت مساجد برای تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی

آیت الله خاتمی بر ضرورت اهتمام دانش آموزان در مسائل دینی و تربیتی تاکید کرد و افزود: لازم است از طریق حلقه‌های صالحی در مدارس و مساجد برای تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی بهره گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، آیت الله علی خاتمی، امام جمعه زنجان ظهر امروز در دیدار با جمعی از دانش‌آموزان به مناسبت هفته بسیج دانش آموزی بر ضرورت احسان و نیکی به والدین که در دین اسلام به آن سفارش شده است تاکید کرد و گفت: در دین مبین اسلام بی‌احترامی به والدین حرام است.

نماینده ولی فقیه در استان به جایگاه معلم در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: به فرموده پیامبر گرامی اسلام معلمی شغل انبیا است.

امام جمعه زنجان از دانش آموزان به عنوان آینده سازان نظام جمهوری اسلامی یاد کرد و گفت: دانش آموزان اگر می‌خواهند آینده خوبی داشته باشند باید نسبت به ساختن آن تلاش کنند.

آیت الله خاتمی در ادامه بر ضرورت اهتمام دانش آموزان نسبت به مسائل دینی و تربیتی تاکید کرد و افزود: لازم است از طریق حلقه‌های صالحی در مدارس و مساجد برای تربیت دانش آموزان در تراز انقلاب اسلامی بهره گرفت.

وی از علم و دانش به عنوان یکی از مولفه‌های قدرت در جوامع یاد کرد و گفت: دشمن هیچگاه دلسوز ما نبوده است و از همه تلاش خود برای انحراف جوانان ما از اهدافشان استفاده می‌کند.

در ادامه مدیر کل آموزش و پرورش استان زنجان نیز با تبریک هفته بسیج دانش آموزی به برنامه‌هایی که در این راستا در استان اجرا شده است اشاره کرد و گفت: همزمان با سراسر کشور ۳۳ پایگاه مقاومت بسیج در مدارس غیرانتفاعی استان زنجان تاسیس شد.

به گفته علی اسماعیلی، حفظ ارزش‌ها، ارتقا سطح معرفت دینی و بصیرت سیاسی دانش آموزان و ترویج تفکر بسیجی از مهمترین اهداف تشکیل و راه‌اندازی پایگاه‌های بسیج دانش‌آموزی در مدارس است.

کد خبر 1731450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha