دیدار سرپرست ارشاد و جمعی از هنرمندان با مولف و شاعر پیشکسوت آران و بیدگلی

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با جمعی از هنرمندان و پیشکسوتان شهرستان آران و بیدگل؛ با استاد حسین (عباس )علیجان زاده مولف و شاعر پیشکسوت شهرستان دیدار کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از آران و بیدگل، روح الله قربانی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل با استاد عباس علیجان‌زاده، مولف و شاعر پیشکسوت شهرستان در زادروز ایشان به همراه استاد شاعر؛ شهاب تشکری و جمعی از پیشکسوتان عرصه شعر و ادب و هنر دیدار کرد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان آران و بیدگل ضمن ابراز خرسندی، قدردانی و آرزوی سلامتی برای استاد عباس علیجان زاده  هدف از این دیدار را پاسداشت و تقویت سنتها، آداب و رسوم، فرهنگ، شعر، زبان و ادبیات کهن شهرستان آران و بیدگل عنوان کرد.

روح اله قربانی از یک عمر تلاش این استاد برجسته در این حوزه تاریخی؛ و بهره مندی و آشنایی با سروده های محلی، دستور زبان محلی و تألیفات پژوهشی ایشان قدردانی کرد.  

دیدار سرپرست ارشاد و جمعی از هنرمندان با مولف و شاعر پیشکسوت آران و بیدگلی

قربانی خاطرنشان کرد: حسین علیجانزاده آرانی معروف به عباس علیجانزاده نویسنده، شاعر، زبان شناس ایرانی، پژوهشگر زبان و استاد ادبیات فارسی سده اخیر می باشد؛ ایشان به زبان باستانی که زبان محلی آران و بیدگل می باشد تکلم کرده و شعر می سراید.

وی در سال ۱۳۵۷ در دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران پذیرفته شد و زیر نظر استاتیدی چون دکتر بحرالعلومی، دکتر سید جعفر رشیدی، دکتر مهدی محقق، دکتر جلیل تجلیل، دکتر خسرو فرشیدورد به تحصیل در رشته ادبیات و علوم انسانی پرداخت.

 وی کار تحقیق در زبان باستانی آران و بیدگل را هنگام تحصیل در دارالفنون آغاز کرد. در تمام طول این سالها به تدریس و تحصیل، مطالعه کتب دستور زبان فارسی، کتب ادبی، دیوانهای شاعران ، جمع آوری واژگان، اصطلاحات زبان باستانی و ضرب المثلها، متل های زبان باستانی، سرودن اشعار باستانی، شرکت در جلسات شعر و ادب در آران و بیدگل، کاشان و تهران پرداخته و هرگز از کار تحقیق در زبان باستانی غافل نبوده است.

دیدار سرپرست ارشاد و جمعی از هنرمندان با مولف و شاعر پیشکسوت آران و بیدگلی

کد خبر 1731462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha