سازمان همکاری اسلامی بمباران بیمارستان «شفا» را «جنایت جنگی» خواند

سازمان همکاری اسلامی بمباران بیمارستان «شفا»، بزرگ‌ترین مرکز درمانی فعال در نوار غزه را که ده‌ها شهید و زخمی برجای گذاشت، محکوم کرد و آن را «جنایت جنگی» توصیف کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از تی آر تی، سازمان همکاری اسلامی شامگاه جمعه اعلام کرد: بمباران مرکز درمانی «شفا» در شهر غزه که ده ها شهید و مجروح برجای گذاشت، «جنایت جنگی علیه بشریت» است.

پیشتر  وزارت بهداشت غزه اعلام کرد: در بمباران رژیم صهیونیستی که آمبولانس ها را در مقابل مرکز درمانی  شفا را هدف قرار داد، 13 فلسطینی شهید و 26 نفر دیگر زخمی شدند.

سازمان همکاری اسلامی در بیانیه‌ای اعلام کرد: هدف قرار دادن آمبولانس‌ها در ورودی مرکز درمانی شفا در شهر غزه که منجر به کشته شدن ده‌ها غیرنظامی که بیشتر آنها کودک بودند را محکوم می کنیم.

وی تاکید کرد که این هدف قرار دادن جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت است که طبق قوانین کیفری بین المللی مستلزم پاسخگویی و مجازات است.

این سازمان نسبت به  خطر ریزش بیمارستان‌ها به دلیل هدف گیری مستقیم، قطع برق، تمام شدن داروها، تجهیزات پزشکی و دارویی و سوخت مورد نیاز برای راه اندازی ژنراتورهای الکتریکی که وقوع یک فاجعه انسانی را تهدید می کند، هشدار داد.

این سازمان از جامعه بین‌المللی خواست برای توقف فوری تجاوز نظامی، حمایت بین‌المللی از مردم فلسطین و اطمینان از رسیدن کمک‌های پزشکی، امدادی و بشردوستانه به نوار غزه، فوراً مداخله کند.

مرکز درمانی «شفا» در شهر غزه بزرگ‌ترین ساختمان پزشکی در نوار غزه است و از آغاز جنگ اسرائیل علیه غزه تاکنون ده‌ها هزار قربانی و آواره بر جای گذاشته است.

کد خبر 1731839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha