کتیبه قرآنی هنرمند آران و بیدگلی در جشنواره بین المللی ترکیه پذیرفته شد

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل از پذیرفته شدن اثر تذهیب هنرمند آران و بیدگلی در جشنواره بورنو زیتون ترکیه خبر داد.

روح اله قربانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در آران و بیدگل گفت: دهمین مسابقه طراحی هنرهای سنتی استادان آینده با نام جشنواره بورنو زیتون، ۱۵ آبان در ترکیه برگزار می شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: این جشنواره همه ساله در رشته های خوشنویسی، تذهیب، مینیاتور و کاشی برگزار و آثار برتر در نمایشگاه ویژه این جشنواره بین المللی به نمایش گذاشته می شود. 

قربانی ادامه داد: اثر تذهیب «مژگان مسی» هنرمند آران و بیدگلی که «کتببه ای قرآنی» است، در بین پذیرفته شدگان این جشنواره بین المللی دیده می شود.

 سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل افزود: این اثر، کار روی مقوای دست ساز، آهار و مهره شده در سایز به ابعاد ۳۵ در ۵۰ سانتی متر است و از رنگ گواش و آبرنگ اشمینگ و طلای اصل ۲۴ عیار در این اثر هنری استفاده شده است.

قربانی ادامه داد: آثار این هنرمند آران و بیدگلی بجز شرکت و کسب مقام های جشنواره داخلی، تاکنون در نمایشگاه ها و جشنواره های متعدد بین المللی از جمله البرده عربستان، ترکیه ، فرانسه نمایشگاه و جشنواره ها حضور داشته است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آران و بیدگل خاطر نشان کرد: مژگان مسی مدیر مسئول آموزشگاه هنرهای سنتی «مژگان» شهرستان آران و بیدگل است که تحت نظر این اداره فعالیت می کند.

روح اله باقری

کد خبر 1731921

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha