رهبران ادیان در زیمبابوه و محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی

مبارزه و دفاع مردم فلسطین مشروع است زیرا آنها با یک نیروی اشغالگر می جنگند و این کشور حق دارد از خود دفاع کند. وی از جامعه جهانی خواست تا به نگرانی های مردم فلسطین توجه کند. او افزود رژیم آپارتاید اسرائل مرتکب نسل کشی در غزه شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی رهبران مذهبی زیمبابوه به صراحت خواستار پایان دادن به کشتار وحشیانه غیرنظامیان بیگناه فلسطینی توسط رژیم نامشروع اسرائیل و اجرای آتش بست فوری شده اند. آنها همچنین از اسرائیل خواستند با اجازه دادن به کمک های بشردوستانه برای رسیدن به غزه، وجدان انسانی خود را نشان دهد. رهبران ادیان همچنین خواستار پایان دادن به کشتار زنان و کودکان بیگناه و شهروندان در فلسطین بودند. آنها خاطرنشان کردند که اسرائیل تحت نظارت کشورهای غربی در حال انجام یک نسل کشی گسترده در اسرائیل است. رهبرانی که بعد از ظهر پنجشنبه در سمیناری که توسط رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و کمیته گفتگوی ادیان و سنت های مذهبی و شورای همبستگی زیمبابوه و فلسطین در مسجد آل محمد(ص) حراره برگزار شد، با ابراز ناراحتی از جنایات فلسطین گرد هم آمدند. در این سمینار حاضران از ج.ا.ایران و سایر کشورهای دیگر به دلیل حمایت از  مردم فلسطین تمجید کردند.

حمید بختیار، رایزن فرهنگی ج.ا.ایران طی سخنانی در این سمینار از همه کشورهای جهان خواست تا در کنار مردم فلسطین که هر روز با بمباران های صهیونست ها روبرو هستند، بایستند. وی گفت: تاکنون بیش از 9000 نفر از شهروندان فلسطینی توسط رژیم اسرائیل کشته شده اند که تعداد زیادی از این افراد زنان، کودکان و افراد سالخورده هستند. وی با اشاره به آیات متعدد در قرآن کریم مبنی بر مقاومت و پیروزی صالحان، ابراز اطمینان کرد که فلسطین بزودی از شر رژیم آپارتاید و کودک کش اسرائیل رهایی خواهد یافت. او با اشاره به استانداردهای دوگانه در بکارگیری ساز و کار حقوق بشر و حقوق بشردوستانه توسط کشورهای غربی، توجه همگان را به این نکته جلب کرد که حقوق بشر ابزاری در دست کشورهای غربی برای فشار به کشورها مستقل است.

آقای سید حسین واعظی، دبیر دوم سفارت جمهوری اسلامی ایران پیام آقای عباس نوازانی سفیر ج.ا.ایران در زیمبابوه را قرائت کرد و خاطرنشان کرد که ایران در کنار مردم فلسطین خواهد بود. وی از این واقعیت ابراز تاسف کرد که سرزمین فلسطین در 75 سال گذشته تحت اشغال و حملات وحشیانه اسرائیل بوده است. وی همچنین گفت: ورود کمک های بشردوستانه به فلسطینی ها باید تسریع شود و بدون مانع به غزه برسد.

معاون سفیر فلسطین، آقای سلیم صیام در سخنرانی خود اشاره کرد که مبارزه و دفاع مردم فلسطین مشروع است زیرا آنها با یک نیروی اشغالگر می جنگند و این کشور حق دارد از خود دفاع کند. وی از جامعه جهانی خواست تا به نگرانی های مردم فلسطین توجه کند. او افزود رژیم آپارتاید اسرائل مرتکب نسل کشی در غزه شده است.

شیخ اسماعیل دعا، رئیس شورای عالی امور مسلمانان زیمبابوه از اسرائیل خواست تا حملات وحشیانه خود به مردم فلسطین را متوقف کند و تمام سرزمین های اشغالی را به فلسطین بازگرداند. وی کشتار فجیع زنان و کودکان توسط رژیم اسرائیل را به شدیدترین وجه ممکن محکوم کرد. شیخ دعا از دنیای حامی فلسطین خواست به حمایت از آرمان فلسطین ادامه دهند.

اسقف اعظم جوآنس ندانگا، بنیانگذار شورای مسیحیان حواری زیمبابوه، آمریکا و متحدانش را به دلیل چشم پوشی و حمایت از اقدامات وحشیانه و غیرانسانی اسرائیل در مورد فلسطین محکوم کرد. او وجدان اسرائیل را در کشتار هزاران غیرنظامی بی گناه و غیرمسلح زیر سوال برد و افزود در هیچ دین و آیینی این کشتار وحشیانه مجاز نیست.

شیخ مکوینجا، مدیر شورای ملی ارشاد اسلامی اهل بیت علیهم السلام وجدان کشورهای غربی را در مسلح کردن رژیم  اسرائیل برای کشتن غیرنظامیان بیگناه زیر سوال برد. وی گفت که اسرائیل با کشتن کودکان بی گناهی که در بیمارستان ها اسکان داده شده اند، چهره غیرانسانی خود را نشان داده است. لذا همه مردم دنیا علی الخصوص مسلمانان باید متحد شوند و جلوی این حملات وحشیانه را بگیرند.

کشیش نگاوار مالونگا، رئیس شبکه مسیحیان تهیلا خاطرنشان کرد: حوادثی که در فلسطین رخ می دهد توجه جهانیان را به خود جلب کرده و افکار جهانی را در مورد فلسطین متحد کرده است که نتیجه آن تظاهرات متعدد علیه اسرائیل در نقاط مختلف جهان است. او گفت وظیفه همه رهبران دینی است که از مردم فلسطین برای بازگرداندن سرزمین خود حمایت کنند.

شیخ هنری بالاکازی، روحانی مسلمان، استانداردهای دوگانه کشورهای غربی در مسئله فلسطین را مورد انتقاد قرار داد و در ادامه خاطرنشان کرد: تلاش برای عادی سازی روابط برخی کشورهای عربی با اسرائیل واقعا جای تعجب است. وی خواستار برقراری صلح مبتنی بر عدالت در فلسطین شد.

اسقف اعظم نور پاوری، رئیس شورای کلیساهای زیمبابوه گفت که جنبش مسیحی زیمبابوه به طور کامل از مردم فلسطین حمایت می کند. وی خواستار پایان دادن به نقض حقوق بشر توسط اسرائیل علیه مردم فلسطین و همچنین بازگرداندن صلح به فلسطین شد.

 رحمه مبونی به نمایندگی از سازمان زنان فاطمه زهرا (س) گفت :که اکنون زنان در تار و پود جنگ گرفتار شده‌اند و رسیدگی به خانواده‌ها را برایشان دشوار کرده است. او جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین را محکوم کرد و خواستار اتحاد کشورهای اسلامی برای جلوگیری از نسل کشی اسرائیل شد.

در پایان این نشست قطعنامه ای در 11 بندی مبنی بر محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی و حمایت از مردم فلسطین به تصویب حاضران رسید.

کد خبر 1732015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha