مسجد شاخص ارزیابی فرهنگ بشریت است

حجت الاسلام حسناتی با اشاره به جایگاه مسجد در جامعه، گفت: مسجد شاخص ارزیابی فرهنگ بشریت و مدیریت حق بر جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام «مصطفی حسناتی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به اتفاقات فلسطین و لزوم احیا جایگاه مسجد اشاره کرد و اظهارداشت: مسجدالاقصی قبله اول توحیدی امروز گرفتار خودبینی استکبار جهانی و اسرائیل شده و باطل علیه حق جبهه گرفته است.

 امام جمعه نجف آباد با بیان اینکه شرایط کربلا رقم خورده، تصریح کرد: حق و باطل در جامعه آمیخته شده و دشمن در فلسطین و غزه با وجود آدم کشی اما همچنان خود را بر حق می داند.

وی ادامه داد: پیروزی حق و مسلمانان بر کفر جهانی مایه آرامش و آزادی فلسطین خواهد شد و مسجد الاقصی مرکز مدیریت فرهنگی مسلمان قرار می گیرد.

حجت الاسلام حسناتی با بیان اینکه همه مساجد جایگاه مهمی دارند، افزود: مسجد شاخص ارزیابی فرهنگ بشریت و مدیریت حق بر جامعه اسلامی بوده که اگر چنین شود یعنی جامعه آباد شده و اداره مسجد در دست مسلمانان قرار گرفته است.

وی یادآورشد: جاهلیت مدرن به دنبال سیاه نمایی و تخریب همین مراکز برای استبداد و استکبار است از این رو باید جهان اسلام برای احیا مساجد بکوشد.

امام جمعه نجف آباد احیا مساجد را گره در احیا اهل این مراکز دینی دانست و اذعان داشت: کار تریبتی و اعتقادی می تواند کارکردهای مسجد را به دست جوانان، نوجوانان و سایر نمازگزاران فعال سازد.

وی با اشاره به سختی های زندگی بشریت گفت: آرامش در زندگی انسان ها نیازمند پیشگیری از آسیب های اجتماعی و بستن شدن مشکلات می باشد که مساجد در این خصوص نقش دارند.

حجت الاسلام حسناتی تحقق توحید در عقاید، تقوا در اخلاق و عدالت در اجتماع را از مسیر مسجد عملیاتی دانست و خاطرنشان ساخت: احیا کارکردها و احیا جایگاه مسجد می تواند این مسیر را به سرانجام برساند.

کد خبر 1732137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha