بیش از 15 هزار دانش آموز مشمول طرح مکمل یاری آهن شدند

مدیر آموزش و پرورش شیروان گفت: بیش از 15 هزار دانش‌آموز دختر و پسر مقاطع متوسطه اول و دوم این شهرستان تحت پوشش طرح مکمل ‌یاری آهن و ویتامین D قرار گرفتند.

فرامرز شجاعی، مدیر آموزش و پرورش شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: با توجه به اهمیت سلامت دانش آموزی همه ساله طرح مکمل یاری (ویتامین D و آهن) در مدارس متوسطه اجرا می شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال افتتاحیه نمادین این طرح یکشنبه 14 آبان ماه در مدرسه شاهد ریحانه شهرستان شیروان با حضور همکاران معاونت بهداشتی، مسئولان واحدهای تغذیه، سلامت نوجوانان، جوانان و مدارس شهرستان برگزار شد.

شجاعی عنوان کرد: هدف از اجرای این طرح ارتقاء سلامت دانش آموزان و پیشگیری از کم خونی ناشی از فقر آهن و کمبود ویتامین D عنوان شد.

مدیر آموزش و پرورش شیروان بیان کرد: همه دختران مقاطع متوسطه اول و دوم به‌ عنوان گروه هدف برنامه آهن یاری و مگادوز ویتامین D و همه پسران مقاطع متوسطه اول و دوم نیز به‌عنوان گروه هدف برنامه دریافت مگادوز ویتامین D هستند.

شجاعی اضافه کرد: قرص آهن به همه دانش آموزان دختر گروه هدف به‌ صورت هفته‌ای یک عدد و به مدت چهار ماه و مکمل مگادوز ویتامین D نیز برای تمامی دانش آموزان دختر و پسر گروه هدف به هر نفر یک عدد در ماه و به مدت ۹ ماه تعلق می‌گیرد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شیروان گفت: از علل اصلی کمبود ویتامین D قرار نگرفتن در معرض نور خورشید است که لازم است افراد این مشکل را با مصرف مکمل ویتامین D جبران کرده تا در آینده از عوارضی مانند پوکی استخوان و ضعف عضلانی در امان بمانند.

محمدرضا حیدری بیان کرد: از عوارض و پیامدهای کم‌خونی فقر آهن کاهش یادگیری، خستگی زودرس، ضعف و سرگیجه و کاهش مقاومت بدن در مقابل بیماری‌ها است و کمبود ویتامین D نیز به‌طور غیرمستقیم سبب کمبود کلسیم می‌شود.

کد خبر 1732154

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha