تربیت در خانواده باید بر اساس خدا محوری و تقوی باشد

کارشناس مذهبی گفت: تربیت باید بر اساس خدا محوری، تقوی و مجاهدت باشد و شخصیت فردای هر انسانی بر اساس تربیت های امروزی شکل می گیرد لذا یک مسلمان باید اساسش در زندگی برمحور خدایی شدن وتربیت خدا باشد .

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، خدیجه میرزایی، امروز در نشست اخلاقی و تربیتی که با حضور طلاب و اساتید مدرسه علمیه فاطمیه(س) نقده که در حسینیه این مدرسه برگزار شد، اظهار داشت: خانواده یکی از محیط هایی است که باید آرامش داشته باشد و آن را به اعضای خانواده نیز منتقل کند و در این راستا زنان و مادران و همسران نقش تاثیرگذاری دارند.

وی ادامه داد: باید زن در خانواده بتواند با محبت به شوهر و فرزندان خود این محیط گرم را ایجاد کند و این که زندگی و خانواده را فقط به تامین البسه و خوراک آن ها منحصر کنیم کار درستی نیست.

کارشناس مذهبی افزود: در بحارالانوار، ج ۲۳، ص ۱۱۴ بیان شده است که روزی پیامبر اکرم (صلوات الله علیه و آله و سلم) از کوچه ای می گذشتند. نگاه مبارکشان به گروهی از کودکان افتاد که در حال بازی بودند. پیامبر در همان حال فرمودند: «وای بر احوال فرزندان آخرالزمان از دست پدرانشان» اصحابی که حضور داشتند از پیامبر سئوال کردند: یا رسول الله پدرانشان مشرک اند؟ حضرت فرمودند: « نه بلکه پدران مؤمن و مسلمان دارند.». وی اضافه کرد: وقتی اصحاب از علت آن سوال کردند، حضرت جواب داد؛ پدران و مادران آخرالزمان بیشتر توجه خود را صرف برآوردن نیازهای مادی فرزندان خود نموده و از تربیت دینی آن ها غافلند. برخی از آن ها چیزی از واجبات و فرائض را به فرزندانشان نمی آموزند و اگر فرزندی شخصاً برای یادگرفتن احکام اقدام نمود او را از این کار باز می دارند و به بهره  بسیار اندکی از دنیا برای آن ها راضی می شوند.

میرزایی تصریح کرد: تربیت باید بر اساس خدا محوری و تقوی ومجاهدت باشد و شخصیت فردای هر انسانی بر اساس تربیت های امروزی شکل می گیرد لذا یک مسلمان باید اساسش در زندگی برمحور خدایی شدن وتربیت خدا باشد .

کد خبر 1732409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha