بررسی پرونده خاورمیانه در نشست شورای امنیت سازمان ملل

سفیر و نماینده دائم امارات متحده عربی در سازمان ملل، اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل در روز 9 نوامبر (پنج شنبه 18 آبان) برای یک جلسه علنی درباره حل و فصل مناقشه خاورمیانه گرد هم می آیند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از « observerbd»، سفیر و نماینده دائم امارات متحده عربی در سازمان ملل، اعلام کرد که شورای امنیت سازمان ملل در روز 9 نوامبر (پنج شنبه 18 آبان) برای یک جلسه علنی درباره حل و فصل مناقشه خاورمیانه گرد هم می آیند.

به گفته لانا زکی نسیبه، سفیر و نماینده دائم امارات متحده عربی در سازمان ملل، چین که در این ماه ریاست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل را بر عهده دارد، در نظر دارد به طور منظم جلسات رسمی و غیررسمی شورای امنیت سازمان ملل را در خصوص فاجعه انسانی در نوار غزه سازماندهی کند.

وی همچنین اظهار داشت که تمامی 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد در رایزنی‌ها درباره سند حل مناقشه خاورمیانه که از سوی ده کشور عضو غیردائم این سازمان پیشنهاد شده است، شرکت می‌کنند.

ماه گذشته، شورای امنیت سازمان ملل متحد هیچ یک از چهار پیش نویس قطعنامه در مورد مناقشه فلسطین و اسرائیل را تصویب نکرد.

10 عضو غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل پیش نویس سند خود را تهیه کردند که انتظار می رود مفاد پیش نویس قطعنامه های قبلی را در بر گیرد.

تنش ها دوباره در خاورمیانه پس از طوفان الاقصی حماس و در پی آن حملات تلافی جوانه رژیم صهیونیستی به نوار غزه آغاز شد.

حماس حمله خود را پاسخی به اقدامات تجاوزکارانه مقامات اسرائیلی علیه مسجد الاقصی در بیت المقدس توصیف کرد و در پاسخ، اسرائیل محاصره کامل نوار غزه را که محل سکونت 2.3 میلیون فلسطینی است، آغاز کرد و حملات هوایی به مناطق محصور و برخی مناطق لبنان و سوریه را در پیش گرفت.

کد خبر 1732506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha