برخورداری مزدوجین دهه شصتی روستایی از تسهیلات تشویقی ازدواج

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی از ارائه تسهیلات تشویقی ازدواج به متولدین دهه ۶۰ ساکن در روستاها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، شیوا خوش نسب با اعلام این خبر افزود: در این طرح متولدین دهه ۶۰ در مناطق روستایی و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت در صورت ازدواج از تسهیلات ازدواج خرید اقساطی جهیزیه و اشتغال برخوردار می‌شوند.

وی ادامه داد: وام ۱۰۰ میلیون تومانی تسهیلات ازدواج، ‌خرید اقساطی جهیزیه به مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان و وام اشتغال ۲۰۰ میلیون تومان علاوه بر تسهیلات مصوب بانک مرکزی بابت ازدواج و فرزند آوری از جمله این تسهیلات است.

خوش نسب توضیح داد: شرط برخورداری از این مزایا، دارا بودن تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران، عشایر یا ساکن روستا و یا شهرهای زیر ۲۰هزار نفر جمعیت بودن است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی تاکید کرد: متولدین اول فروردین تا بیست و نهم اسفند ۱۳۶۹ به شرط اینکه تاریخ عقد شان از سی ام خرداد تا بیست و نهم اسفند امسال باشد می توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.

خوش نسب اظهار کرد: به متقاضیان دارای شرایط که توسط صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستائیان و عشایر بیمه شده باشند و یا بشوند، تسهیلات تشویقی ازدواج به مبلغ ۱۰۰میلیون تومان اعطا خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سقف تسهیلات خرید اقساطی جهیزیه اعطایی به هر یک از افراد (هریک از زوجین) معرفی‌شده، حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان به صورت کالاکارت است و حداکثر مدت بازپرداخت تسهیلات اعطایی جهیزیه به هر یک از افراد معرفی شده ۳۶ ماه تعیین شده است.

پایان پیام/

کد خبر 1732735

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha