معترضان، کارخانه اسلحه‌سازی در بریتانیا را محاصره کردند

صدها نفر از تظاهرکنندگان اتحادیه‌های کارگری در اعتراض به استفاده اسرائیل از تجهیزات تولید شده کارخانه اسلحه‌سازی بریتانیا، این کارخانه را محاصره کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از عربی 21، روز جمعه صدها معترض کارخانه تجهیزات نظامی بریتانیا در جنوب شرقی انگلیس را محاصره کردند.

تظاهرات‌کنندگان در اعتراض به استفاده اسرائیل از تجهیزات تولید شده توسط این کارخانه برای بمباران غزه، خواستار آتش بس شدند.

تظاهرکنندگان که از اتحادیه‌های کارگری بودند،  با خود بنرهایی را با مضمون «کسب و کار مثل همیشه نیست» و «خون بر دست مالیات دهندگان» در مقابل ورودی کارخانه اسلحه‌سازی در شهر روچستر کنت در جنوب شرقی بریتانیا حمل می‌کردند.

برگزارکنندگان این تظاهرات گفتند: آنها قصد دارند کارخانه‌ای را که قطعات هواپیماهای نظامی را که در حال حاضر توسط نیروهای اسرائیلی برای بمباران غزه استفاده می‌شود، ببندند. معترضان چندین ورودی کارخانه‌های تولیدکننده قطعات مورد استفاده در جت جنگنده پیشرفته F35 را بسته‌اند.

ترتیب‌دهندگان این تظاهرات خاطرنشان کردند: این حرکت بخشی از «روز بین المللی اقدام برای فلسطین» است و در پاسخ به فراخوان اتحادیه‌های کارگری فلسطینی سازماندهی شده است.

سخنگوی این شرکت در بیانیه‌ای گفت:  ما به حق همه برای اعتراض مسالمت آمیز احترام می گذاریم... ما در چارچوب قوانین سختگیرانه کار می‌کنیم و به تمام محدودیت‌های صادرات دفاعی مربوطه که در معرض بازنگری مستمر هستند،  پایبند هستیم.

چند روز پیش، معترضان ورودی دفتر یک شرکت دفاعی در لندن بستند و دود قرمز منتشر کردند.

سایت «دی کلاسواید» نوشت: بریتانیا از آغاز جنگ کنونی برای حمایت نظامی از اسرائیل عجله کرده است. 33 پرواز توسط نیروی هوایی سلطنتی بریتانیا از جزیره قبرس به فرودگاه بن گوریون در تل آویو از زمان آغاز تجاوزات اسرائیل به نوار غزه صورت گرفته است.

وزارت دفاع انگلیس نیز اعلام کرد که 17 پرواز به تل آویو ارسال کرده، بدون اینکه جزئیاتی در مورد دوره زمانی پروازها ارائه کند.

این وب سایت خاطرنشان کرد: نیروهای انگلیسی بین 13 تا 26 اکتبر عملیات انتقال گسترده ای را از پایگاه هوایی خود در قبرس از طریق هواپیماهای ترابری نظامی انجام داده است.

ماهیت دقیق کمک‌های نظامی بریتانیا به اسرائیل همچنان نامشخص است و این سایت می‌گوید: کشف تعداد زیادی پرواز حمل و نقل می تواند وزیر دفاع، گرانت شاپس، مسئول ارتش بریتانیا را در برابر بازجویی از سوی دادگاه کیفری بین المللی آسیب پذیر کند

کد خبر 1732857

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha