حماس خواستار تصمیم تاریخی سران اسلامی و عربی برای توقف جنگ در غزه شد

جنبش مقاومت اسلامی حماس خواستار تحرک فوری کشورهای اسلامی و عربی و آزادگان جهان برای توقف جنگ و حملات وحشیانه علیه مردم غزه و نجات بیمارستان‌ها و بازگشایی گذرگاه رفح برای ورود کمک‌های بشردوستانه برای مردم این باریکه شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «مرکز اطلاع رسانی فلسطین»، جنبش مقاومت اسلامی حماس خواستار تحرک فوری کشورهای اسلامی و عربی و آزادگان جهان برای توقف جنگ و حملات وحشیانه علیه مردم غزه و نجات بیمارستان‌ها و بازگشایی گذرگاه رفح برای ورود کمک‌های بشردوستانه برای مردم این باریکه شد.


 حماس در بیانیه‌ای عنوان کرد که محاصره بیمارستان‌ها و بمباران وحشیانه آن با انواع سلاح‌های آمریکایی، ممانعت از ورود سوخت، غذا و آب و دارو، قطع اینترنت و راه‌های ارتباطی و تردد و محروم کردن بیماران، مجروحان و آوارگان از ابتدایی‌ترین نیازهای خود جنایت علیه بشریت و نسل‎کشی است که مسئولیت اخلاقی و سیاسی آن متوجه همه کسانی است که از توقف این کشتارهای وحشیانه و فاجعه انسانی عاجز و ناتوان مانده‌اند.


این جنبش تاکید کرد: نخست از رهبران اسلامی و عربی که در ریاض گرد هم آمدند، می‌خواهیم تصمیمی تاریخی و قاطع برای توقف فوری جنگ در غزه اتخاذ کنند و تمامی برگه‌های قدرت اسلامی و عربی را برای فشار بر دولت آمریکا که مسئول مستقیم نسل‌کشی ملت فلسطین در غزه است، بکار گیرند.


دوم اینکه خواستار تشکیل کمیته‌های تخصصی پزشکی، انسانی، امدادرسانی و پارلمانی و عزیمت فوری به سمت گذرگاه رفح و به چالش کشیدن دشمن صهیونیستی برای وارد کردن نیازهای پزشکی، غذایی، دارویی و سوخت برای نجات بیمارستان‌هایی هستیم که از خدمت خارج شده یا در آستانه خروج هستند، قبل از اینکه این بیمارستان‌ها به گورستان‌های دسته‌جمعی تبدیل شود و کشتارهایی اتفاق بیفتد که بشریت در برابر آن شرم داشته باشد.

کد خبر 1733010

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha