اشعار نیما یوشیج مردمی و امید بخش است

آهنگر با بیان اینکه اشعار نیمایوشیج پدر شعر نوفارسی، مردمی و امید بخش است، گفت: اشعار به دور از تکلف این شاعر اهل یوش غرب مازندران تاثیر شگرفی بر حوزه ادبی و فرهنگی جهان معاصر گذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، احسان آهنگر- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در همایش استانی بزرگداشت نیما یوشیج پدر شعر نو فارسی که با حضور سید محمود حسینی پور- استاندار مازندران و جمعی از مدیران، شاعران، نیما پژوهان و مردم علاقمند به شعر نو به یمن بزرگداشت روز مازندران در نور بخش بلده روستای یوش برگزار شد، با بیان اینکه هزار و ۱۹۵سال گذشته مصادف با سال ۲۵۰هجری قمری در روستای صالحان مردم مازندران با فرزندان نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص) و امیرالمومنین علی(ع) دست بیعت دادند و روز ۱۴آبان به روز مازندران در تقویم جمهوری اسلامی ایران ثبت شد، اظهار کرد: برنامه های هفته مازندران از ۱۳آبان آغاز شد و تا امروز ۲۱آبان ماه جاری در سطوح مختلف دانش آموزی، دانشجویی، نویسندگان و پژوهشگران، هنرمندان و ... باهدف احیای آداب و رسوم، معرفی هنرمندان ونام آوران و پهلوانان و ایثارگران و به نمایش درآوردن توانمندی های مردمان این خطه از شمال کشور ادامه داشت.

وی با بیان اینکه روز مازندران تجلی هویت تاریخی و دینی مردمان دیار علویان است، افزود: تلاش شد در برنامه های هفته مازندران بااستفاده از تمامی ظرفیت های علمی، معنوی، فرهنگی، هنری و...به ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی، معرفی فرهنگ ها و آئین های مازندران که در نوع خود بی بدیل است توجه ویژه شود.

آهنگر با بیان اینکه آئین اختتامیه برنامه های بزرگداشت هفته مازندران امشب ساعت 19 در تالار مرکزی ساری برگزار می شود، گفت: مازندران با این پیشینه تاریخی درخشان نیازمند روزها و ماه های و سال ها فرصت برای معرفی، انتقال و اعتلای فرهنگ غنی این استان به جامعه می باشد.

وی با بیان اینکه «مازندران دیار نام آوران پاک آئین» شعار محوری هفته مازندران است،  خاطرنشان شد: تلاش شد گستردگی جغرافیایی در برنامه های گرامیداشت روز مازندران مورد توجه قرار گیرد.

اشعار نیما یوشیج مردمی و امید بخش است

وی به پیشینه مردمان مازندران در مقابله با منافقین به ویژه لشکر خط شکن ۲۵کربلا در دوران دفاع مقدس و دفاع از حرم اشاره کرد و گفت: نمی توان از دفاع مقدس و دفاع از حرم یاد کرد و نامی از رزمندگان نام آور استان ولایتمدار و شهید پرور مازندران به میان نیاورد.

آهنگر با بیان اینکه مازندران را به دریای قشنگ، جنگل های هیرکانی، درختان بلند وسرسبز، عطر خوش شالی، عفت و نجابت زنان، مقاومت و پایداری مردان، مشاهیر، مفاخر دینی، علمی، ادبی، هنری و فرهنگی نظیر علامه حسن زاده آملی(ره)، نیما یوشیج، آیت الله کوهستانی(ره)، فضل الله نوری، سلمان هراتی، امیر پازواری، جوادی آملی، حسن یزدانی، امامعلی حبیبی و... می شناسند، افزود: مازندران را به شهیدان بصیر، طوسی، شیرودی و ... می شناسند.

اشعار نیما یوشیج مردمی و امید بخش است

وی با بیان اینکه مازندران استانی به وسعت و بلندای یک تاریخ است، گفت: باید برای حفظ، ترویج و تعمیق فرهنگ این استان تلاش شود.

آهنگر با اشاره به منویات رهبری مبنی براینکه اگر می خواهید پیامی ماندگار شود باید در قالب هنر ریخته شود، افزود: شعر یکی از قالب های هنری برای ماندگاری رویدادها است.

وی با بیان اینکه نیما یوشیج معیار و شاخص فرهنگ ادبی ایرانیان در عصر حاضر است، گفت: اشعار نیما به جهت اینکه مردمی و امید بخش بود از دیگر اشعار شعرای ایرانی متمایز بود.

کد خبر 1733168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha