کارمندان وزارت خارجه آمریکا، بایدن را به «انتشار اطلاعات گمراه کننده» درباره جنگ غزه متهم کردند

100 کارمند وزارت امور خارجه آمریکا در یادداشتی تند، بایدن را به انتشار اطلاعات گمراه کننده درباره جنگ غزه متهم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از روسیا الیوم، آکسیوس، پایگاه خبری آمریکایی نوشت: 100 کارمند وزارت امور خارجه آمریکا، یک یادداشت تند پنج صفحه‌ای را امضا کردند و در آن  جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا را به «انتشار اطلاعات گمراه کننده» در مورد جنگ بین اسرائیل و حماس متهم کردند و معتقدند که اسرائیل مرتکب «جنایت جنگی» در غزه می‌شود.

آکسیوس گفت: در این یادداشت، نگاهی نادر به اختلافات اولیه در دولت بایدن در مورد جنگ ارائه می‌دهد و از مقامات ارشد آمریکایی می خواهد در سیاست خود در قبال اسرائیل بازنگری داشته باشند و خواستار آتش بس در غزه باشند.

وی با بیان اینکه زبان مندرج در این یادداشت بازتاب زبان فعالان مترقی در ایالات متحده است که خشم و اعتراض آنها نسبت به نحوه مدیریت جنگ توسط بایدن را نشان می‌دهد و همین امر چالش جدیدی را برای مبارزات انتخاباتی رئیس جمهور در سال 2024 ایجاد کرده است.

این وبگاه آمریکایی نوشت: در این یادداشت، بایدن در سخنان 10 اکتبر خود در حمایت از اسرائیل، به اطلاعات گمراه کننده در خصوص جنگ غزه متهم شده است.

در این یادداشت همچنین آمده است: ما قویاً توصیه می‌کنیم که (دولت آمریکا) خواستار آزادی گروگان‌ها از سوی حماس و اسرائیل شود؛ ضمن اینکه هزاران فلسطینی بازداشت‌شده در اسرائیل  از جمله افرادی هستند که اتهامی ندارند.

این یادداشت که در 3 نوامبر به دفتر سیاست وزارت امور خارجه فرستاده شده و در آن به به حمله حماس در 7 اکتبر اشاره کرده است و بیشتر بر ضد حمله بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به حماس در غزه تمرکز دارد.

در این یادداشت آمده است: این حملات باعث قطع برق، محدود کردن کمک‌ها و انجام حملاتی می‌شود که منجر به آواره‌شدن صدها هزار فلسطینی شده است و همگی طبق قوانین بین‌المللی، جنایت جنگی یا جنایت علیه بشریت محسوب می‌شوند.

در این یادداشت همچنین آمده است: اعضای کاخ سفید و شورای امنیت ملی نشان داده‌اند، ما در ارزیابی مجدد موضع خود در قبال اسرائیل شکست خورده‌ایم. ما کمک‌های نظامی مستمر خود را به دولت اسرائیل بدون خطوط قرمز واضح یا قابل اجرا دوبرابر کرده‌ایم».

در این یادداشت همچنین از بایدن به دلیل زیر سوال بردن آمار کشته شدگان غزه انتقاد شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: این وزارتخانه ما قدردانی می‌کنیم از کارمندان خود  که مستقیماً مواضع خود را بدون ترس بیان کردند.

کد خبر 1733431

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha