برگزاری کارگاه حجاب و عفاف در شهر مارگون

کارگاه حجاب و عفاف با حضور مسئولان شهرستان مارگون در هنرستان کاردانش برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، کارگاه حجاب و عفاف با حضور امام جمعه شهرستان مارگون، مدیر آموزش و پرورش شهرستان، معاون پرورشی، ارزیاب و کادر آموزشی آموزشگاه رضوان و دانش آموزان در هنرستان کاردانش رضوان شهر مارگون برگزار شد.

امام جمعه شهرستان مارگون در این کارگاه با اشاره به اینکه حجاب تنها به زنان مربوط نمی‌شود و مردان نیز باید آن‌ را رعایت کنند، گفت: جوامع غرب امروز متوجه اهمیت و جایگاه حجاب و عفاف در جامعه شده‌اند، لذا باید تلاش کنیم حجاب و عفاف را به بهترین نحو ایجاد کنیم.

حجت الاسلام رحم الله خواجه پور در ادامه با تلاوت آیه شریفه 31 سوره نور، افزود: و به زنان با ایمان بگو: «دیدگان خود را [از هر نامحرمی‌] فرو بندند و پاکدامنی ورزند و زیورهای خود را آشکار نگردانند، مگر آنچه که طبعاً از آن پیداست».

وی ادامه داد: «باید روسری خود را بر گردن خویش [فرو] اندازند، و زیورهایشان را جز برای شوهرانشان یا پدرانشان... آشکار نکنند؛ و پاهای خود را [ به‌گونه‌ای به زمین‌] نکوبند تا آنچه از زینتشان نهفته می‌دارند معلوم گردد ».

حجت الاسلام خواجه پور بیان کرد: به‌گفته مفسران، مراد از آشکارنکردن زینت در عبارت «لَایُبْدِینَ زِینَتَهُنَّ»، نشان ندادن اعضایی از بدن است که معمولاً زینت می‌شوند، مانند گوش و گردن، نه نشان‌دادن زیورآلات به‌تنهایی؛ چون نشان‌دادن زیورآلات به‌تنهایی مثل گوشواره حرام نیست.«خُمُر» هم جمع خِمار، به‌معنای پوششی است که زنان با آن سر خود را می‌پوشانند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی مارگون خاطرنشان کرد: در عبارت «وَلْیضْرِبْنَ بِخُمُرِ‌هِنَّ عَلَیٰ جُیوبِهِنَّ» (باید روسری خود را بر گردن خویش اندازند) دستور داده شده که زنان روسری‌ها را روی سینه‌هایشان بیندازند تا مو، گوش‌ها و گردنشان معلوم نباشد.

گفتنی است در این کارگاه امام جمعه شهرستان مارگون در زمینه دلایل وجود خدا، حیا و عفت، فلسفه حجاب و پوشش، حجاب زبان و چشم، ارتباط با نامحرم و آمار و ارقام جهانی در رابطه با رابطه مستقیم بی حجابی و بد حجابی با آزارهای جسمی و عاطفی مطالبی را بیان کرد و سپس پاسخگوی پرسش‌های حاضرین بود.

در پایان نیز از افرادی که به سوالات مطرح شده در کارگاه پاسخ دادند، تجلیل شد.

کد خبر 1733586

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha