تنش آبی سه هزار و ۵۰۰ روستا در دولت سیزدهم برطرف شد

آیت‌الله رئیسی با اشاره به وجود تنش آبی در ۱۰ هزار روستای کشور، اظهار داشت: در طول ۲ سال اخیر تا امروز این چالش در ۳ هزار و ۵۰۰ روستا برطرف شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان چهارمحال و بختیاری، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی امروز (پنجشنبه ۲۵ آبان) در دومین سفر خود به استان چهارمحال و بختیاری و در آیین بهره‌بردایر متمرکز از ۱۵ طرح حوزه آب و برق این استان اظهار داشت: خرسیندیم از این حیث که آنچه به مردم عزیز استان در سفر اول وعده داده شد در خصوص رفع مشکلات آب استان، بخش قابل توجهی از آن به ثمر رسیده است و بابت تلاش‌های به کار گرفته شده در این خصوص هم از وزیر نیرو و هم مدیران استانی و پیمانکاران که در به سامان رساندن این طرح ها و پروژه ها نقش داشتند، قدردانی می‌شود.  
وی ادامه داد: این استان یک استان حاصلخیز و پرآبی است که در آن سخن از کمبود آب نیست بلکه مدیریت آب باید لحاظ شود چراکه اگر آب موجود درست مدیریت شود، آب مورد نیاز برای بخش‌ های شرب، کشاورزی و صنعت در اختیار خواهیم داشت و مشکلی در این خصصو شکل نمی‌گیرد.
رئیس ‌جمهور با ابراز خوشحالی از رضای و خرسندی مردم در افتتاح طرح‌های تامین آب، تصریح کرد: مردم استان خرسندند که بخش قابل توجهی از طرح‌های آبرسانی استان حل شده و ما هم از این بابت خوشحالیم که گامی برداشته شده و در آینده نیز کارها تکمیل خواهد شد.
آیت‌الله رئیسی به طرح سد غدیر باباحیدر اشاره کرد و گفت: حدود ۱۴ سال از اجرای این سد می‌گذرد و اگر در سالهای گذشته این طرح به موقع افتتاح شده بود هزینه اجرای عملیات آن ۱۵۰ میلیارد تومان می شد اما اکنون هزینه تکمیل سد ۱۰ برابر رشد کرده است با این وجود این سد به سامان رسیده و امروز شاهد آبگیری آن هستیم.
وی، رفع تنش آبی ۱۱۷ روستا را از دیگر اقدامات شاخص دولت در استان چهارمحال و بختیاری برشمرد و افزود: این مهم با همکاری مردم و قرارگاه امام حسن (ع) محقق شده است که امروز یک مجتمع آبرسانی روستایی در شهرستان لردگان افتتاح می‌شود و خرسندیم که مردم مناطق روستایی به آب پایدار دسترسی پیدا کرده‌اند و در آینده نزدیک نیز این تعداد روستا به ۲۰۰ مورد می‌رسد.
رئیس ‌جمهور کشورمان با اشاره به وجود تنش آبی در ۱۰ هزار روستای کشور، اظهار داشت: در طول ۲ سال اخیر تا امروز این چالش در سه هزار و ۵۰۰ روستا برطرف شده که این مهم جز با کار جهادی، اخلاص و انگیزه همکاران قابل حل نبود.
آیت‌الله رئیسی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در خصوص امید آفرینی در کشور، افزود: آنچه رهبر معظم انقلاب توصیه کردند باید در دل مردم ایجاد امید کنیم و امید در دولت سیزدهم با کار و تلاش محقق می‌شود که نمونه آن را در اجرای طرح‌های تامین آب استان چهارمحال و بختیاری شاهد هستیم بطوریکه سرعت اجرای طرح‌های آبی در این استان ۱۳ برابر سال های گذشته است.
وی، نهضت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام را از دیگر برنامه‌های مهم دولت سیزدهم در راستای امیدآفرینی در کشور برشمرد و گفت: نهضت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام یک مساله اولویت‌دار است که آن را با قوت ادامه خواهیم داد.
آیت‌الله رئیسی یادآور شد: اگر طرح‌های زودتر به سامان برسد و تکمیل شود از تحمیل هزینه‌ها جلوگیری می‌شود بطور مثال اجرای یک طرح آبرسانی در چهارمحال و بختیاری حدود ۱۴ سال به طول انجامیده و همین موضوع باعث افزایش هزینه‌های ساخت و ساز شده است.
رئیس ‌جمهور تصریح کرد: هنر ما اینست که رضایت مردم را در کارها برآورده کنیم و این رضایت هم با عمل و اقدام جهادی می‌تواند تحقق پیدا کند.
آیت‌الله رئیسی افزود: استان چهارمحال و بختیاری مردم ولایی، نجیب، مقاوم و عشایر غیوری دارد که اینها همه سرمایه های کشور هستند و نباید با طولانی کردن اجرای طرح‌ها امید و انگیزه را در جامعه با چالش روبرو کرد.
کد خبر 1733832

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha