اهمیت حضور حداکثری در انتخابات برای ملت تبیین شود

سردار شاهچراغی با تاکید براینکه تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات سرشار از سلامت و امنیت دیده شده، اظهار کرد: اقشار مختلف با ورود به عرصه جهاد تبیین زمینه ساز حضور حداکثری ملت پای صندوق های رأی باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، سردار سید محمدتقی شاهچراغی، معاون سیاسی وزیر کشور در حاشیه حضور در نشست ستاد انتخابات استانداری مازندران ویژه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران با اشاره بهبه اینکه فرایند و بررسی اعتراض داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی در هیات نظارت استان تحت هیات مرکزی نظارت از امروز ۲۵ آبان ماه شروع  شده، اظهار کرد: هیات های اجرایی در سراسر کشور به صورت منظم و براساس استعلام ها از پنج دستگاه فراجا - دادستانی - وزارت اطلاعات - سازمان اطلاعات سپاه و ثبت احوال کشور و بررسی های محلی در مورد افراد تشکیل جلسه داده و اعلام نتیجه کرده اند.

وی افزود: هیات نظارت به مدت ۵۰ روز مهلت فرصت دارد عدم تایید، عدم احراز و صلاحیت افرادی که احراز شده اند را بررسی کند، همچنین شورای نگهبان برای بررسی پرونده ها ۳۰ روز فرصت دارد.

سردار شاهچراغی با بیان اینکه در راستای چهار راهبرد مطروحه مقام معظم رهبری تعیین وضعیت شعب اخذ آراء در استان مورد توجه است، گفت: این اقدام در استان مازندران همانند سراسر کشور در حال انجام است.

وی با بیان اینکه استان مازندران جزء ۱۰استان برتر در حوزه مشارکت در انتخابات است، اذعان کرد: براساس افکارسنجی ها این مهم را برای انتخابات پیش رو شاهد خواهیم بود.

سردار شاهچراغی از نیروی انسانی، ورزشکارانف فرهنگیان و نخبگان و روحانیون استان مازندران به عنوان ظرفیت های مهم دیار علویان یاد کرد وگفت: اقشار مختلف با تبیین دستاوردهای دولت و انقلاب اسلامی باید زمینه ساز حضور حداکثری مردم پای صندوق های رای باشند.

وی به انتخابات اینترنتی اشاره کرد و یادآورشد: در قانون یک هشتم حوزه های انتخابیه که دو کرسی به بالا دارند صندوق الکترونیکی جانمایی خواهد شد و این به معنای منع برای حوزه های انتخابیه که یک کرسی دارند نیست به زودی حوزه های انتخابیه که صندوق الکترونیکی جانمایی خواهد شد معرفی می شوند.

به گزارش شبستان، مازندران دارای۱۲ کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی و ۵کرسی نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری است. دوازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفندماه امسال برگزار می‌شود.

کد خبر 1733868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha