این مسجد با کتابخانه ۱۳هزار جلدی‌، پاتوق اهالی غرب تهران است

کتابخانه مسجد جامع امیرالمومنین(ع) از کتابخانه های فعال استان تهران است که با دارا بودن بیش از ۱۳ هزار کتاب در موضوعات مختلف به مخاطبان خدمات ارائه می‌کند؛ از ابتکارات این کتابخانه ایجاد بخش ویژه کودکان با دو هزار جلد کتاب است.

«وجیهه اشرفی اصفهانی»، در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون‌های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به فعالیت کتابخانه مسجد جامع امیرالمومنین(ع) (واقع در بلوار مرزداران)، اظهار کرد: این کتابخانه با قدمت ۳۰ ساله یکی از کتابخانه های درجه یک و ممتاز استان تهران محسوب می شود و دارای بیش از ۱۳ هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف است.

مسجدی که با کمک کتاب، پاتوق بچه‌های غرب تهران شده است

مدیر کتابخانه مسجد جامع امیرالمومنین(ع) یکی از بخش های ویژه این کتابخانه را بخش کودکان معرفی کرد و گفت: بخش کودکان کتابخانه با دارا بودن دو هزار جلد کتاب در موضوعات مختلف به کودکان خدمات ارائه می دهد. همچنین، این کتابخانه دارای دو سالن مجزا برای براداران و خواهران است همچنین، سالن غذاخوری، مخزن ویژه کودکان و اینترنت از خدمات دیگر آن است. کتابخانه از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۸ تا ۲۱ به اعضاء خدمات می دهد.

مسجدی که با کمک کتاب، پاتوق بچه‌های غرب تهران شده است

وی ادامه داد: کتابخانه مسجد جامع امیرالمومنین(ع) دارای قریب به ۲۵۰۰ عضو است، این کتابخانه با ارائه خدمات به‌روز به اعضا سعی کرده در جهت بالا بردن سرانه مطالعه برای بچه های مسجد کمک کند و با اجرای طرح «نذر کتاب» و نیز جمع آوری کتب فرسوده کتابخانه را رونق ببخشد.

مسجدی که با کمک کتاب، پاتوق بچه‌های غرب تهران شده است

مدیر کتابخانه مسجد جامع امیرالمومنین(ع) با اشاره به برنامه های فرهنگی کتابخانه، گفت: اجرای طرح «شنبه های با کتاب»، اجرای مسابقات کتابخوانی از جمله این برنامه ها است.

اشرفی اصفهانی تأکید کرد: کتابخانه مسجد جامع امیرالمومنین(ع) با کمک و حمایت های امام جماعت مسجد و ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران، توانست امکانات و تجهیزات به روز برای کتابخانه فراهم کند.

مسجدی که با کمک کتاب، پاتوق بچه‌های غرب تهران شده است

وی اجرای برنامه های هنری، نقاشی، قصه گویی، دورهای مشاوره و روان‌شناسی، برگزاری دوره های فرزند پروری، حمایت از اقشار محروم و بی بضاعت را از دیگر رویکردهای این کتابخانه دانست.

کد خبر 1734025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha