کتاب «مدیریت تعارض» منتشر شد

کتاب «مدیریت تعارض»، کاری از ریحانه مصلی نژاد و علی مصلی نژاد با موضوع بررسی ابعاد مختلف تعارض در سازمان و شیوه های مدیریت آن،  منتشر شد. 

نویسنده  کتاب «مدیریت تعارض» درخصوص این اثر به خبرنگار شبستان از فارس گفت: این کتاب با موضوع بررسی ابعاد مختلف تعارض در سازمان و شیوه های مدیریت آن زندگی روزمره به چاپ رسیده است.

ریحانه مصلی نژاد با اشاره به اینکه چه در منزل و چه در محل کار، طبیعتا هرگز خالی از تعارض و اختلاف نیست، افزود: این پدیده‌ اجتناب‌ناپذیر گاه اسباب سرگرمی و گاه سوهان اعصاب می‌شود و به‌قدری موضوع پیچیده و مهمی به‌شمار می‌رود که در منابع بسیاری مورد تحلیل کارشناسی قرار گرفته است.

وی بیان کرد: تعارض یک واقعیت اجتناب‌ناپذیر در هر کسب و کار است. سازمان‌های هوشمند این را می‌دانند و روند خود را با مهارت‌های مناسب مدیریت تعارض آماده می‌کنند تا تضادهای محل کار را به سرعت و با آرامش حل کنند. 
 
مصلی نژاد با اشاره به اینکه تعارض زمانی اتفاق می‌افتد که نیازها و خواسته‌های افراد یا گروه‌ ها تأمین نشود و هر فرد یا گروهی صرفا در جهت تأمین منافع خود قدم بردارد، بیان کرد: بهتر است که هرگونه تعارضی در همان مراحل اولیه تشخیص داده شود و تدبیری برای آن اندیشیده شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده صحیح و موثر از تعـارض موجـب بهبـود عملکـرد و ارتقـاء سـطح سلامتی و ایمنی سازمان می شود، خاطرنشان کرد: استفاده غیر مـوثر از آن موجب کـاهش عملکـرد و ایجـاد کـشمکش و تشنج در سازمان هـا مـی شـود.

مصلی نژاد با اشاره به اینکه بی‌شک این امر نیازمند کسب مهارت در مدیریت تعارض است و در نهایت نیز به مدیریت کمک می‌کند تا به اهداف سازمانی خویش نائل آید، اظهار کرد: استفاده مؤثر از آن مستلزم شناخت و درک کامل ماهیت آن و هم‌چنین علل خلق‌کننده و کسب مهارت در اداره و کنترل آن است که البته به ‌عنوان یکی از مهم‌ترین مهارت‌های مدیریتی به شمار می‌آید از این رو در این اثر پژوهشی به بررسی این موضوع پرداخته شده است. 
 
این اثر به قلم ریحانه مصلی نژاد و علی مصلی نژاد در انتشارات موجک به چاپ رسیده است.

کد خبر 1734074

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha